عضو هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستر استان قم گفت: متأسفانه مؤسسات غیرقانونی نه‌تنها نمی‌توانند مشکلات حقوقی مراجعه‌کنندگان خود را برطرف کنند بلکه با امضا قراردادهایی در این مؤسسات افراد دچار خسارات مالی بسیاری می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹ 25 February 2018

به گزارش تابناک قم، محسن زاهد نیا در نشست مطبوعاتی که به مناسبت جشن استقلال کانون وکلا برگزار شد، با توجه به اهمیت امر وکالت اظهار داشت:هرسال در روز 7 اسفندماه با برگزاری جشن روز استقلال کانون وکلا اعضای این کانون بر رسالت خود که دفاع از حقوق شهروندی است، تأکید می‌کنند.

وی با ابراز تأسف از دیده نشدن جایگاه واقعی جامعه وکلا در بین مسئولان و مردم افزود: مراسم بزرگداشت روز وکیل تماماً خودجوش توسط وکلا انجام‌شده و در حال پیگیری برای نام‌گذاری خیابانی به نام وکیل مدافع در استان قم هستیم.

عضو هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستر استان قم به مشکل فعالیت مؤسسات غیرقانونی در حوزه وکالت در استان قم اشاره کرد و گفت: متأسفانه مؤسسات تجاری با موضوع وکالت چند سالی است که در استان قم شروع به فعالیت کرده‌اند که هیچ‌گونه تخصص و مجوز فعالیت در حوزه حقوقی نداشته و مشکلات بسیاری را برای مردم و قوه قضاییه ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تظاهر به وکالت در قانون جرم محسوب شده و افراد شاغل در این مؤسسات بدون داشتن مدارک وکالت در حال فعالیت هستند و این وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که جلوی فعالیت این‌گونه مؤسسات را گرفته و مانع مراجعه مردم به این‌ مؤسسات شوند.

زاهد نیا از ایجاد توافق‌نامه‌ای بین دادستانی و رئیس‌کل دادگستری خبر داد و افزود: اخیراً صحبت‌های بین دادستانی و رئیس‌کل دادگستری برای برخورد قانونی و صریح با این مؤسسات انجام‌شده تا هر چه سریع‌تر جلوی این مؤسسات در استان قم گرفته شود.

وی با توصیه به مردم برای مراجعه به کانون وکلا برای انجام کارهای خود ابراز کرد: متأسفانه مؤسسات غیرقانونی نه‌تنها نمی‌توانند مشکلات حقوقی مراجعه‌کنندگان خود را برطرف کنند بلکه با امضا قراردادهایی در این مؤسسات افراد دچار خسارات مالی بسیاری شده‌ و این در حالی است که مردم با مراجعه به کانون وکلا هیچ‌یک از این مشکلات را نخواهند داشت.

در ادامه این نشست مطبوعاتی ابراهیم دلشاد اظهار داشت: استقلال وکلا فارغ از مسائل خودمختاری است و نباید این دو مسئله را یکی تلقی کرد و این در حالی است که وکلا عضوی از نظام دادگستری بوده و در چهارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران امر وکالت برای صیانت از حقوق شهروندی به‌صورت مستقل دیده‌شده است.

عضو هیئت‌مدیره کانون دادگستری استان قم با ابراز تأسف از دیده نشدن جایگاه واقعی وکیل و امر وکالت در کشور افزود: همه مشاغل در کشور دارای روز مشخصی برای تکریم و بزرگداشت بوده اما جایگاه وکیل و نقش آن‌ها در جامعه و کشور دیده نشده و این امر را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی به حق‌الوکاله و حواشی پیرامون آن اشاره کرد و گفت: دو اصل بنیه علمی و زمانی که یک وکیل برای انجام مراحل قانونی و رفع مشکلات پرونده موکل خود صرف می‌کند نقش کلیدی در تعیین میزان حق‌الوکاله داشته و نمی‌توان برای آن تعرفه مشخصی به‌صورت مکتوب تعیین کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار