رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباد گفت: فردی که 200 قطعه جوجه بوقلمون را به صورت غیر مجاز از استان قم به این شهرستان حمل می کرد پس از دستگیری با حکم دادگاه به چهار ماه حبس محکوم شد.
کد خبر: ۵۷۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 27 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علیرضا فرخی،  اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده برای این فرد متخلف و ارجاع آن به مرجع قضایی، طبق دستور دادستان آباده نسبت به معدوم سازی بوقلمون ها اقدام شد و شعبه 101 دادگاه کیفری شهرستان به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی، اقدام این فرد را تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و او را به چهار ماه حبس محکوم کرد.
وی افزود: خودرو سواری استیشن این فرد خاطی نیز که بوقلمون ها را به وسیله آن حمل می کرد به دلیل نداشتن گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی با همکاری انتظامی و بسیج در ورودی شهرستان آباده و در پست قرنطینه این منطقه توقیف شد.
فرخی بیان کرد: پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان آباده با انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از احتمال سرایت و انتشار بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام به داخل استان فارس و با هدف حفظ سرمایه های دامی، بهداشت عمومی جامعه، کنترل بهداشتی نقل و انتقال دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی، نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف بهداشتی و پیشگیرانه سازمان دامپزشکی ایفا می کند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آباده ادامه داد: جابه جایی طیور زنده بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی موجب انتقال و شیوع بیماری های خطرناکی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می شود و افزون بر این سهل‌انگاری در رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه‌ای، خسارت های سنگین و جبران ‌ناپذیری برای صنعت پرورش طیور این شهرستان و استان در پی خواهد داشت.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار