کد خبر: ۵۷۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 27 February 2018
 به گزارش تابناک سمنان به نقل از  سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر والیبال که به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و عصر فردا (پنج شنبه) شاهد رقابت های برگشت نیمه نهایی خواهد بود. رقابت های که می تواند دومین پیروزی را به برنده های دیدار اول بدهد و تکلیف فینالیست های امسال این لیگ را مشخص کند.
تیم های بانک سرمایه، پیکان، خاتم اردکان و شهرداری تبریز چهار تیم راه یافته به این مرحله هستند که دوتای اولی با یکدیگر رقابت می کنند و دوتای دیگر هم رقابت دوم نیمه نهایی را برگزار می کنند.
در بازی های رفت نیمه نهایی که چهارشنبه گذشته برگزار شد، بانک سرمایه در 3 ست پیاپی پیکان را از پیش رو برداشت تا در آستانه فینالیست شدن قرار بگیرد.
از طرف دیگر تیم شگفتی ساز این فصل لیگ والیبال در ادامه نتایج درخشان و دور از انتظار خود، نیمه نهایی را هم به پیروزی آغاز کرد. شاگردان عباسعلی میرحسینی در خاتم اردکان که در بازی رفت نیمه نهایی در تبریز میهمان شهرداری این شهر بودند، در 3 ست پیاپی برابر حریف به پیروزی رسیدند تا شانس بسیار خوبی برای فینالیست شدن داشته باشند. آن ها عصر فردا در خانه میزبان تیم تبریزی هستند و در صورت پیروزی در این دیدار خانگی، راهی فینال می شوند.
نکته جالب درباره اردکانی ها، جایگاه هفتمی آن ها در مرحله مقدماتی لیگ برتر است! آن ها که لیگ را با عنوان هفتمی به پایان بردند، حالا نیمی از راه فینالیست شدن را هم طی کرده اند! سه تیم دیگر این مرحله رده های اول، سوم و چهارم مرحله مقدماتی را در اختیار داشتند.
دیگر خبری از فینال تمام تهرانی نیست
با حذف عجیب سایپا در یک چهارم نهایی توسط خاتم اردکان و روبرو شدن بانک سرمایه و پیکان در نیمه نهایی، لیگ برتر ایران پس از دو سال شاهد فینال تمام تهرانی نخواهد بود.
در هر دو لیگ گذشته پیکان و سرمایه به عنوان تیم های تهرانی به فینال لیگ رسیدند. فینال هایی که در هر دو این بانک سرمایه بود که به قهرمانی رسید اما این بار دیگر تنها یکی از این دو تیم راهی فینال می شود و آن طرف فینال دیگر تهرانی نخواهد بود و از بین خاتم اردکان و شهرداری تبریز انتخاب می شود.
آخرین فینال غیر تهرانی لیگ برتر در فصل 93 بین پیکان و شهرداری ارومیه برگزار شد. فینال پر حاشیه ای که نهایت به قهرمانی پیکان انجامید.
از لخت شدن مدیر عامل تا اتهام دوپینگ
مراحل حذفی لیگ والیبال در هفته های گذشته حواشی زیادی داشته. از اعتراض ها به داوری تا رفتارهای نه چندان دوستانه تماشاگران با میهمان برنده و البته داستان تکراری نبود ویدیو چک در شهرستان ها. با این حال ماجرای حساسیت نشان دادن برخی تیم ها به ماجرای دوپینگ و درخواست کتبی و رسمی بانک سرمایه برای گرفتن تست دوپینگ از تیم ها در مرحله نیمه نهایی، جزء پررنگ ترین حواشی این روزها بوده است. البته رئیس سازمان مبارزه با دوپینگ ایران طی روزهای گذشته از مثبت بودن آزمایش یک والیبالیست لیگ برتری خبر داده که البته هنوز نامش رسانه ای نشده است.
ماجرای اتهام دوپینگ درباره دو بازیکن تیم خاتم اردکان از جانب سرمربی شهرداری تبریز هم دیگر حاشیه دوپینگی نیمه نهایی بوده که البته سرمربی خاتم این موضوع را تکذیب کرده و اعلام کرده که هیچ نامه ای مبنی از دوپینگ بازیکنانش به فدراسیون و باشگاه نرسیده است.
جالب ترین اظهار نظر این روزها هم صحبت های شیعی است. مدیرعامل تیم پیکان گویا تمام تلاشش را برای موفقیت و فینالیست شدن تیمش انجام می دهد و از هیچ کمکی دریغ نمی کند! او می گوید: « بازی اول رفت را باختیم، چون تیم حریف شرایط خوبی داشت و بازیکنان پیکان مثل همیشه نبودند. با این حال بعد از بازی اول به سعادتمند هم گفتم که اگر قرار باشد خودم هم لخت شوم، این کار را می کنم تا در بازی برگشت حتماً بانک سرمایه را شکست دهیم. بازیکنان ما انگیزه زیادی دارند و اصلاً ناامید نیستیم.»
دیدار برگشت نیمه نهایی در تهران و اردکان
به گزارش جی پلاس؛ دیدارهای برگشت نیمه نهایی لیگ برتر والیبال عصر فردا (نهم اسفند) و از ساعت 16 با مسابقه تیم های خاتم اردکان و شهرداری تبریز آغاز می شود. دیداری که به میزبانی اردکانی ها و در سالن آیت ا... خاتمی برگزار می شود.
دیدار دوم هم در تهران و خانه والیبال برگزار می شود. ای مسابقه از ساعت 18 آغاز خواهد شد تا هر دو مسابقه بتوانند پخش زنده از شبکه های سراسری یا حداقل استانی داشته باشند.
بانک سرمایه و خاتم اردکان در صورت پیروزی در دیدارهای امروز راهی فینال می شوند و در غیر این صورت دیدارهای سوم تکلیف دو تیم برتر لیگ برتر 96 را مشخص خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار