در یازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بر رسیدن به ضریب نفوذ ۱۰۰درصدی خدمات گازرسانی استان قم تا پایان سال ۹۸ تأکید شد.
کد خبر: ۵۷۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، یازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ظهر امروز به ریاست سید مهدی صادقی استاندار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی فراهانی دو نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های شرکت توزیع گاز استان قم اظهار داشت: شرکت گاز استان قم باروحیه‌ای جهادی و قابل‌تقدیر مشغول خدمات‌رسانی برای مردم شریف استان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور با اشاره به مسئله انشعابات و برخی مشکلات پیش‌آمده در این زمینه افزود: کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز منوط به کسب مجوزات لازم از شهرداری است چراکه این ابراز و یک‌رویه موردنیاز برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده که لازم بوده در این زمینه هماهنگی و تعامل کافی بین شهرداری و شرکت گاز ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید جلساتی برای واگذاری انشعابات مجاز بین شهرداری و شرکت گاز ایجاد شود تا مشکلاتی که در این زمینه ایجادشده به‌درستی حل‌وفصل شود.

اختصاص 17 میلیارد تومان برای تقویت مبحث گاز در شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد

 مدیرعامل شرکت توزیع گاز استان قم نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: تمامی شهرک‌های قم جز شهرک الغدیر دارای گاز طبیعی هستند و تلاش می‌شود که مسئله گازرسانی این شهرک نیز در سال 97 نهایی شود.

محمدی با تأکید بر ضرورت و اهمیت گازرسانی به واحدهای مستقر در منطقه دام شهر قم خاطرنشان کرد: در سال 96،80 واحد دامداری در دام شهر قم از گاز طبیعی برخوردار شدند که روند گازرسانی کامل در این منطقه نیز در دست اقدام است.

وی بابیان اهمیت تقویت گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: بیش از 17 میلیارد تومان برای تقویت خدمات گازرسانی در شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد در نظر گرفته‌شده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع گاز استان قم با انتقاد از رویه شهرداری قم در واگذاری انشعابات گازی در شهر قم، تأکید کرد: واگذاری علمک گاز نباید منوط به تسویه‌حساب با شهرداری باشد چراکه این مسئله مشکلات فراوانی را برای مشترکین به وجود آورده است.

محمدی ابراز کرد: شیرهای گاز موجود در پیاده‌روهای شهری نیز خطرات بالقوه‌ای در شهر ایجاد کرده که متأسفانه شهرداری جمع‌آوری آن‌ها را نیز منوط به صدور مجوز از شهرداری کرده است.

وی گازرسانی به محورهای مواصلاتی استان را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: محورهای مواصلاتی استان درمجموع 6 محور بوده که در حال حاضر تمامی 6 محور مواصلاتی استان از نعمت گاز برای ارائه خدمات موردنظر بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع گاز استان قم تأکید کرد: تعداد شهرک‌های صنعتی فعال و بهره‌مند از گاز استان 11 شهرک بوده شهرک‌های شکوهیه، محمودآباد، سلفچگان، نیزار، طغرود، ورجان، دستجرد، خور آباد، کوثر،شهاب، و لبن است و گازرسانی به 4 شهرک صنعتی جدید و در دست احداث نیز در دست بررسی و اقدام است که امید می‌رود در زمان مناسبی این عملیات به پایان برسد.

مدیرعامل منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان نیز در این جلسه، تأکید کرد: در ماده 31 تسهیل موانع تولید، مشکلی وجود داشته که سبب شده واحدهای موجود در منطقه اقتصادی سلفچگان نتوانند از معافیت‌های مالیاتی ممکن استفاده کنند.

طباطبایی با اشاره به برخی از ایرادات موجود در ماده 31 تسهیل موانع تولید، ادامه داد: طبق این ماده پروانه‌ها را صرفاً صنایع  می‌تواند صادر کند تا  از این طریق واحدهای تولیدی از معافیت‌های قانونی برخوردار شود که برای برخورداری از این امتیاز صنایع باید به مراجع ذی‌ربط تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بورس کالای استان عنوان کرد: نوعی به‌هم‌ریختگی و بی‌برنامگی درزمینهٔ بورس کالا در استان قم وجود دارد که باید با تدابیر هوشمندانه‌ای هدایت و کنترل شود.

ضریب نفوذ خدمات گاز استان تا پایان سال 98 باید به 100درصد برسد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به اولویت‌های مسئولان استانی در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان، ادامه داد: پرداخت تسهیلات و معرفی به بانک‌های عامل صرفاً برای واحدهایی انجام می‌شود که دریافت تسهیلات توسط آن‌ها سبب تثبیت تولید، حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل‌های جدید باشد.

غضنفری با تأکید بر اهمیت مسئله گردشگری در استان قم ابراز کرد: مسئولان استانی باید هر چه زودتر مسئله ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌های عامل قم برای پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری را مشخص کنند چراکه ظرفیت و توان اقتصادی اصلی استان قم در این بخش تعریف‌شده است.

وی تأکید کرد: تاکنون 6 استان کشور اقدام به پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری داشته که امید می‌رود این اتفاق مهم در استان قم نیز تا پایان سال جاری رخ‌داده و شاهد رونق بیشتری در حوزه گردشگری استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: ضریب نفوذ استان در مسئله گازرسانی باید تا قبل از سال 98 به صد درصد خدمات‌رسانی رسیده و استان قم در این زمینه به‌عنوان نخستین استان سبز کشور در مسئله گاز معرفی و شناخته شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار