عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تضعیف قدرت موشکی ایران و جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای انقلاب است، گفت: نظم نوین جهانی به نفع انقلاب اسلامی در حال تغییر است و این مهم استکبار را عصبانی کرده است.
کد خبر: ۵۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 05 March 2018

 احمد برزگر شامگاه یکشنبه در گردهمایی بسیجیان جامعه پزشکی استان یزد در محل سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد با بیان اینکه بهمن‌ماه گذشته انقلاب اسلامی ایران با اقتداری مثال زدنی وارد چهل‌سالگی خود شد، اظهار داشت: علی‌رغم همه دشمنی‌های استکبار جهانی و فتنه‌انگیزی‌ها و توطئه‌های پیوسته روزبه‌روز شاهد تعالی و رشد انقلاب اسلامی هستیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نظم نوین جهانی را تغییر داد و امروز شاهد این هستیم که در سراسر دنیا دل‌های بسیاری به این انقلاب معطوف شده، افزود: دلیل عصبانیت‌های دشمنان، فراگیر شدن انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که روزی توانست استکبار جهانی را از کشور بیرون کند و امروز منافع مستکبرین در منطقه و جهان را تهدید می‌کند و ضربه‌های سنگینی بر پیکره سلطه جهانی وارد کرده است.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس بابیان اینکه دشمنان و در رأس آن‌ها امریکا، برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب تدابیر و سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کرده اند که می‌توان عنوان «دیپلماسی اجبار» را روی آن گذاشت، اذعان کرد: آمریکا به دنبال این است تا از این طریق بر ایران فشار آورده و مانع گسترش انقلاب و نفوذ منطقه‌ای ایران شود و درنهایت رفتار نظام را تغییر داده و کشور را زمین‌گیر کند.

وی با اشاره به اینکه برجام امروز به ابزاری برای آمریکا جهت اعمال فشار به ایران تبدیل‌شده است، بیان داشت: برجام به‌عنوان گروگان در دست آمریکایی‌ها قرارگرفته و هرچند مدت یک‌بار از طریق آن سعی در ایجاد تغییر در رفتار مسئولین کشور و کشاندن دوباره آن‌ها پای میز مذاکره در موضوعات مختلف رادارند.

عملی شدن تهدیدها ترامپ در خصوص پاره کردن برجام، دور از انتظار است

برزگر بابیان اینکه عملی شدن تهدیدهای بی‌اساس ترامپ مبنی برای پاره کردن برجام و خارج شدن آمریکا از این توافقنامه، امری دور از انتظار است؛ خاطرنشان کرد: خارج شدن آمریکا از برجام به‌عنوان یک سند و تعهدنامه بین‌المللی وجهه آمریکا در دنیا را تخریب می‌کند و سیاست‌مداران باتجربه و عاقل آمریکایی اجازه چنین کاری را به ترامپ نخواهند داد، چراکه با این اتفاق اعتبار آمریکا خدشه‌دار می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه همان‌طور که رئیس‌جمهور و مسئولین وزارت خارجه بارها بیان کردند، برجام قابل‌مذاکره مجدد یا اصلاح نیست، اظهار داشت: به تعبیر آمریکایی‌ها برجام الگویی موفق برای امتیاز گرفتن از کشورهای دیگر و مخالف با آمریکا است و هیچ آدم عاقلی از یک الگو موفق را پاره نمی‌کند.

وی اضافه کرد: از طرفی از دید غرب با پاره شدن برجام جریانی در داخل کشور که به تعبیر آمریکایی‌ها جریانی میانه‌رو و اهل سازش با غرب است، دیگر در ایران جایگاه و اعتباری نخواهد داشت.

نابودی قدرت موشکی و جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای ایران هدف غرب از بیان بحث مذاکرات جدید

این کارشناس سیاسی در ادامه با تأکید بر اینکه تهدیدهای ترامپ برای راضی کردن ایران جهت مذاکره بر سر قدرت موشکی و مسائل منطقه‌ای است، یادآور شد: در این بین آمریکا نقش پلیس بد و اروپایی‌ها نقش پلیس خوب را بازی می‌کنند و کشور های اروپایی نیز همان خواسته‌های آمریکا را با زبانی نرم‌تر و ادبیاتی سیاسی و هوشمندانه مطرح می‌کنند.

برزگر افزود: عده‌ای در داخل کشور نیز به دنبال این هستند تا این‌طور جلوه دهند که به‌منظور حفظ همراهی اروپایی‌ها و قرار دادن آن‌ها مقابل آمریکا، مذاکره با غرب بر سر مسائلی همچون قدرت موشکی کشور و مسائل منطقه‌ای ضروری است.

این فرمانده دفاع مقدس با تأکید مجدد بر اینکه هدف غرب از بیان بحث مذاکرات جدید و برجام های 2 و 3 تضعیف قدرت موشکی و جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای انقلاب اسلامی است، یادآور شد: نسبت به این توطئه جدید باید هوشیار بود.

تهدیدات نظامی آمریکا بی‌اعتبار و مضحک است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه معتبر نشان دادن تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران اسلامی نیز بخش دیگری از پازل طراحی‌شده توسط استکبار جهانی برای تضعیف کشور است؛ اذعان کرد: از طرفی افکار عمومی مردم آمریکا و مردم جهان وارد شدن آمریکا به جنگی جدید را نخواهند پذیرفت و بهانه‌های آن‌ها در دنیا بی‌اعتبار شده است و از طرف دیگر اقتصاد آمریکا توانایی تأمین هزینه‌های جنگ جدید را نخواهد داشت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه قدرت بالای دفاعی و بازدارندگی امروز ایران اسلامی نیز تهدیدات دشمنان را بی‌اثر و مضحک کرده است، بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری دوران زدن و دررفتن تمام‌شده است و در صورت بروز هرگونه اتفاقی، ایران اسلامی باقدرت بالای دفاعی که دارد جواب قاطعی به دشمنان خواهد داد.

برزگر اضافه کرد: این‌که اقدام متقابل ایران در زمان موردنیاز چگونه، به چه شکل و در کجا خواهد بود نیز از موضوعاتی است که دشمن را گیج و هراسان کرده است.

فعالیت باروحیه بسیجی و عزمی جهادی راه‌حل معضلات کشور

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه دشمنان توان رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را علیه کشور و انقلاب بسیج کرده‌اند و از طرفی برخی وابستگان داخلی به غرب که موفق به نفوذ در پست‌ها حساس شده‌اند به دنبال به چالش کشیدن کشور و ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند، خاطرنشان کرد: همچون گذشته، به یاری خداوند و بصیرت مردم بار دیگر استکبار و دشمنان ناامید خواهند شد.

وی با اشاره به معضلاتی که کشور با آن مواجه است، اظهار داشت: همان‌طور که مشهود است مهم‌ترین مسئله امروز کشور مسئله اقتصاد است و حل مشکلات اقتصادی جز با اقدام عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن نیست.

برزگر فعالیت باروحیه بسیجی و عزمی جهادی را تنها راه‌حل برون‌رفت از معضلات دانست و عنوان کرد: همچون سال‌های پرافتخار دفاع مقدس با بهره‌گیری از عزم جهادی و روحیه انقلابی می‌توانیم مشکلات را پشت سر گذاشته و در مسیر تحقق آرمان‌ها و تعالی کشور و جامعه حرکت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار