سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،محمدجهانشاهی ؛استان سمنان در زمینه خصوصی‌سازی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هدف مشارکت در مرمت و احیاء آثار تاریخی استان در مقایسه با سایر استان های کشور، از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.
کد خبر: ۵۷۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 06 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی اعلام کرد: با توجه به تعیین تکلیف واگذاری خانه تاریخی تدین و مشخص شدن برنده مزایده این بنای تاریخی، یک بنای دیگر به فهرست ابنیه تاریخی واگذار شده استان سمنان به بخش خصوصی، افزوده شد و با این حساب استان سمنان همچنان با اختلاف چشم گیر پیشتاز است.
وی افزود: این استان در زمینه خصوصی‌سازی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هدف مشارکت در مرمت و احیاء آثار تاریخی استان در مقایسه با سایر استان های کشور، از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.
نماینده و ناظر صندوق احیاء در استان سمنان نیز در این رابطه گفت: استان سمنان با وجود 23 بنای تاریخی در فهرست واگذاری به بخش خصوصی، بیشترین تعداد بنای قابل واگذاری و بهره‌برداری توسط بخش خصوصی در کشور را به خود اختصاص داده است.
"هانی رستگاران" با اشاره به برگزاری آخرین مزایده عمومی واگذاری خانه تاریخی تدین (محمدیه) واقع در شهر سمنان افزود: به زودی قرارداد واگذاری با شرکت برنده مزایده منعقد می‌شود.
وی گفت: با احتساب خانه تدین (محمدیه)، شمار بناهای واگذار شده به بخش خصوصی در استان سمنان از طریق صندوق احیاء به شش بنا و در مجموع واگذاری از طریق سایر ظرفیت‌های قانونی به 10 بنا می‌رسد.
رستگاران واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را در کاهش حجم هزینه‌کرد و تخصیص اعتبار از سوی دولت و بودجه عمومی کشور و بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری موثر دانست.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار