مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد گفت: مقابله موثر با نفوذ فرهنگ غرب با اختصاص اعتبارات بیشتر به فعالیت‎های قرآنی محقق می‌شود.
کد خبر: ۵۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 05 July 2015

مسعود داوری با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، اظهارکرد: حمایتهای مناسب دستگاه‌های متولی از موسسه‌های قرآنی یکی از لازمه‎های ترویج آموزه‎های قرآنی در جامعه است.

وی با اظهار گلایه از عدم حمایت مطلوب از موسسه‎های قرآنی، افزود: این مراکز نه تنها از حمایت مطلوبی برخوردار نیستند بلکه در زمینه اقتصادی نیز کمک‏های دولتی بسیار ضعیف و ناچیز است.

داوری خاطرنشان کرد: زمانی که برای مقابله با قرآن غالب کشورهای استعمارگر هزینه‌های کلانی را صرف می‌کنند ما باید برای جلوگیری از نفوذ آنان و نیز به منظور تعمیق بیشتر مباحث قرآنی در جامعه اعتبارات بیشتری را در نظر بگيريم.

وي با بیان اینکه بعضی از موسسهها تنها ظاهر موسسه قرآنی را یدک میکشند، از آن به عنوان یکی از مشکلات در حوزه فعالیت‎های قرآنی یاد کرد و گفت: متاسفانه برخی با راه‌اندازی موسسه قرآنی به دنبال ایجاد یک فرصت شغلی و راهي براي کسب درآمد هستند و دغدغه اصلی آنان ترویج فرهنگ قرآن نیست.

داوری افزود: در همین راستا می‎طلبد افرادی که توان و ظرفیت کار فرهنگی و تبلیغی قرآنی را دارند وارد عرصه شوند تا ضمن انجام کار تبلیغی گسترده، برای جامعه اسلامی موثر واقع شوند.

داوري در ادامه سپرده شدن فعالیت‎های قرآنی به یک سازمان را از راهکار‌های رفع مشكلات موسسات قرآني عنوان و تصریح کرد: تشکیلات قوی و منسجم ایجاد و مدیریت کلان مباحث قرآنی کشور در زمینه‎های مختلف آموزشی، برنامه‏ها و مسابقات را بر عهده بگیرد و همه ارگان‌ها، نهادها، ادارات و موسسات قرآنی نیز می‌توانند از این طریق حمایت شده و نیازهای خود را مرتفع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار