​رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تخطی از سرعت مطمئنه علت ۴۲ درصد تصادفات فوتی و جرحی در سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۵۸۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 24 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: سرعت مطمئنه و مناسب در رانندگی تابع عوامل زیادی از شرایط محیطی می باشد ، که بایستی با توجه به شرایط جاده و آب و هوا و سرعت طراحی شده برای راه اتخاذ تا کنترل وسیله نقلیه در اختیار راننده بماند و از وقوع تصادف جلوگیری شود.

وی ادامه داد:  حداکثر سرعت مجاز در راه های فرعی در روز ۸۵ و در شب حداکثر ۷۵ کیلومتر در ساعت است که این سرعت در سایر جاده های اصلی استان در روز حداکثر ۹۵ و در شب حداکثر ۸۵کیلومتر در ساعت است.

​رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تخطی از سرعت مطمئنه علت ۴۲ درصد تصادفات فوتی و جرحی در سال گذشته بوده است.

رئیس پلیس راه ایلام تصریح کرد: سرعت مجاز در جاده های فرعی کمتر از جاده های اصلی است، چرا که سطح استاندارد راه فرعی و شاخص های ایمنی مربوط به این مسیرها در سطح پایین تری نسبت به راههای اصلی قرار دارد و سرعت در این مسیرها نسبت به جاده های اصلی کمتر است لذا با سرعت کمتری بایستی رانندگی کرد و در شب نیز به علت محدودیت میدان دید و تاخیر در زمان واکنش مناسب بازهم حداکثر سرعت های مجاز در راههای اصلی و فرعی کاهش می یابد.

وی در پایان گفت: دوربین های مکانیزه و تجهیزات الکترونیکی ثابت و سیار در اختیار پلیس به صورت اتوماتیک و شبانه روز سرعت رانندگان را رصد و تخطی از مقررات سرعت مجاز را ثبت و اعمال قانون می کند.

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار