شهردار قم با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قطار شهری قم گفت: این کار با حمایت‌های رئیس مجلس انجام گرفت، که رقم اول آن را شهرداری برای بازگشایی حساب خریداری کرده است.
کد خبر: ۵۸۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 27 March 2018

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله مکارم شیرازی، با اشاره به تحقق سهم زیادی از بودجه سال 96، اظهار داشت: در این سال شهرداری بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی را تجربه کرد که نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشت.

وی کاهش منابع مالی شهرداری توسط دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس دولت در شرایط تحریم با مشکلاتی مواجه شد و به تدریج منابع مالی شهرداری‌ها را کاهش داد که از جمله آن‌ها قطع کمک دولت به حمل‌ونقل عمومی، توسعه قطارهای شهرداری و احیای بافت فرسوده در شهرها بود.

شهردار قم با بیان اینکه شهرداری‌ها خاکریزی در نظام هستند، ابراز کرد: تنها ارگانی که در شهرها کار عمرانی انجام می‌دهد شهرداری‌ها هستند، همچنین به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و ایجاد خدمات در شهرها ارزش‌افزوده‌ای به جیب شهرداری‌ها نرفته است.

سقائیان نژاد تصمیمات نادرست دولت در محدودسازی شهرداری‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: دولت به دلیل اتخاذ تصمیمات نادرست مجبور شده بیش از هزار و 300 میلیارد تومان به شهرداری تهران به منظور پرداخت حقوق کمک کند و شرایط سختی به وجود آمده است.

وی با اشاره به عمل نکردن دولت به تعهدات خود در بخش قطار شهری عنوان کرد: مقررشده بود قطار شهری به شکل 50 درصد 50 درصد باشد اما به دلیل عمل نکردن دولت به تعهدات خود، جرائم مرتبط با آن را شهرداری در حال پرداخت است.

شهردار قم با اشاره به اتمام پروژه‌هایی که در دست شهرداری بوده است، تصریح کرد: توزیع 300 هزار تن آسفالت، توسعه چشمگیر سرانه‌های فضای سبز در شهر قم، و افزایش میزان تفکیک از مبدأ زباله از یک‌تن به بیش از 70 تن از جمله کارهای صورت گرفته در سال گذشته توسط شهرداری قم بوده است.

سقائیان نژاد گفت: مقررشده امسال فاز نخست قطار شهری را به طول 5.2 کیلومتر به بهره‌برداری برسانیم که برای این کار نیازمند 600 میلیارد تومان بودجه هستیم که قلعه کامکار را به میدان مطهری متصل می‌کند.

وی با اشاره به اختصاص 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت به قطار شهری قم گفت: این کار با حمایت‌های رئیس مجلس انجام گرفت، که رقم اول آن را شهرداری برای بازگشایی حساب خریداری کرده است.

شهردار قم پروژه‌های مهم شهر قم در سال 97 را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تملک فضای سبز اطراف مسجد چهارمردان، اجرای ایستگاه‌های مترو، توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند، تکمیل رمپ‌های پارکینگ زائر، تکمیل تقاطع 9 دی، احداث تقاطع بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم، تقاطع غیرهمسطح بلوار کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره)، خرید ناوگان اتوبوس شهری، بازسازی اتوبوس‌های شهری و اصلاح و بهسازی ورودی‌های شهر از جمله پروژه‌های شهر در سال 97 است.

سقائیان نژاد بیان کرد: باغ پرندگان در مرحله تکمیل است و تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین پروژه گردشگری حدفاصل باغ پرندگان تا کوه دوبرادران توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار