خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: واردات کالا از گمرکات استان کرمانشاه به کشور در سال گذشته از نظر وزنی ۳۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۸۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 05 April 2018

خلیل حیدی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در سال گذشته ۴۰ میلیون و۷۸۹ هزار و ۷۴۵ دلار کالا به وزن ۲۲ هزار و ۱۳۸ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۵ درصد و از نطر وزن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۴۰ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۷۴۵ دلارکالا به وزن ۲۲ هزار و ۱۳۸ تن، گمرک پرویزخان با ۲۰ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷۷۴ دلار کالای وارداتی به وزن۱۵ هزارو ۱۶۷ تن بیشترین حجم کالا‌های وارداتی استان را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه اظهار داشت: واردات کالا از گمرک پرویزخان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ از لحاظ وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزش ۴۵ درصد افزایش داشته است.

حیدری تصریح کرد: در سال گذشته از گمرک کرمانشاه ۲۰ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۳۳۱ دلار کالا به وزن ۶۹۱۷ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدارنسبت به مدت مشابه سال ۹۵ از نظر ارزش ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: آمار واردات گمرک خسروی را ۸۶۴۰ دلار کالا به وزن ۵۲ تن است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ از لحاظ وزن ۷۹ درصد و از حیث ارزش نیز۱۵۳ درصد رشد داشته است.

به گفته این مسئول:در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۷ کشور وارد می‏‌شودکه کشور عراق با ۲۰ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۶۱ دلار کالا به وزن ۱۵ هزار و ۲۷۵ تنجایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

حیدری ابراز داشت: طی مدت یاده شده کشور چین با ۶ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۴۰ دلار وآلمان با چهار میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۸۶ دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

لازم بذکر است،بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، سیبک خام پراید، برنج دانه بلند، مخزن و منبع، آنتی اکسیدان، دستگاه‌های سیلو، ماشین‌آلاتتولید فیلم سه‌لایه و کلسیم استئارات است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار