مدیرکل بهزیستی استان یزد:
مدیرکل بهزیستی استان یزد از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در پارک‌های شهر یزد در ماه مبارک رمضان در قالب طرح «افطار تا سحر» خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 09 July 2015
به گزارش تابناک یزد  جلیل عفتی، در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته بهزیستی با بیان اینکه هفته بهزیستی امسال با شعار «تنها همه با هم می‌توانیم» برگزار می‌شود، اظهار داشت: بهزیستی در این هفته در همه شهرستان‌های استان یزد برنامه‌های مختلفی نظیر افتتاح پروژه، همایش، هم‌اندیشی، مسابقات ورزشی، نمایشگاه و ... اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از 20 تا 26 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی تعیین و نامگذاری شده است، عنوان کرد: در نخستین روز از این هفته زنگ هفته بهزیستی در مهدهای کودک‌ استان به صدا درخواهد آمد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در مجموع 77 برنامه در شهرستان‌های مختلف استان یزد برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این هفته 14 طرح و پروژه بهزیستی نیز در شهرستان‌های مختلف بهره‌برداری خواهد شد.

وی یکی از طرح‌های مهم بهزیستی که همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح شهر اجرا می‌شود را طرح «افطار تا سحر» اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی از سوی معاونت پیشگیری بهزیستی با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد همسو با بهزیستی برگزار می‌شود.

عفتی خاطر نشان کرد: در این طرح، کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در برخی پارک‌های یزد نظیر هفت تیر، پارک بزرگ شهر و پارک بهاران میبد برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در مورد طرح‌های قابل افتتاح در طول این هفته نیز بیان کرد: افتتاح طرح توانبخشی مراقبتی مبتنی بر خانواده در شهرستان‌های تفت و مهریز، موسسه خیریه غیرانتفاعی فرافر اندیشه کویر در یزد، کارگاه کشاورزی مرکز اجتماع درمان مدار TC استان، موسسه خیریه بهشتیان گاریز، موسسه فصل رویش و پایگاه سلامت روان محلی نسیم امید در یزد، ساختمان جدید موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) ابرکوه، مرکز اورژانس اجتماعی بافق و موسسه غیردولتی آوای زندگی در میبد از جمله طرح‌هایی است که از 20 تا 26 تیرماه افتتاح خواهد شد.

وی گفت: دیدار و گفت‌وگو با معتادان بهبود یافته، دیدار با خانواده‌های مددجویان بهزیستی در منازل آنها، برگزاری مسابقات ورزشی معلولان و دیدار با اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد همسو با فعالیت‌های بهزیستی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این هفته برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور در سومین روز از هفته بهزیستی به یزد عنوان کرد: با حضور رئیس سازمان بهزیستی، ساختمان جدید بهزیستی شهرستان یزد، مراکز تامین و توسعه بهزیستی ناحیه یک و دو یزد همچنین مرکز جامع توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی توان‌گستر یزد، افتتاح می‌شود.

عفتی خاطر نشان کرد: رئیس سازمان بهزیستی در این سفر همچنین با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار یزد نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد، بازدید از مرکز تحقیقات جنوب‌شرق کشور در میبد، شرکت در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌های همسو با بهزیستی و بازدید از مراکز بهزیستی را از دیگر برنامه‌های این سفر برشمرد.

به گزارش فارس، بهزیستی خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و ...، ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به معلولان، ساماندهی و نظارت بر مهدکودک‌ها، حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان طلاق، راه‌اندازی و نظارت بر مراکز شبه‌ خانواده و بسیاری خدمات دیگر را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار