معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از معیار‌ها و شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، جذب سرمایه گذاری‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 12 April 2018

 

به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس رضا رحیمی در جلسه هماهنگی فعالان اقتصادی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: برخورداری از ۱۳ سال معافیت مالیاتی مشوقی مهم برای توجه سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در استان است و منابع مالی خوبی برای حمایت از سرمایه گذاران در کرمانشاه وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و مزیت‌های بخش‌های مختلف استان کرمانشاه، افزود: استان منابع مالی خوبی هم برای حمایت از سرمایه گذاران در اختیار دارد و سرمایهگذاران برای دریافت این منابع در اولویت هستند، ولی انتظار داریم که سرمایه گذاران بتوانند باعث و بانی آوردن فاینانس و منابع خارجی به استان باشند.

رحیمی اظهار داشت:بنا به اظهار نظر کارشناسان بخش کشاورزی اقلیمی که در شهرستان قصرشیرین وجود دارد یک اقلیم بی نظیر استبه طوری که امکان چندین کشت در یک سال در این شهرستان وجود دارد.

وی همچنین به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی تصریح کرد: استان در دو حوزه کشاورزی و گلخانه‌ای دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و مدیریت استان در حال حاضر برنامه‌های خود را برای تحول در این حوزه تدوین کرده است که حوزه کشاورزی و گلخانه‌ای استان دارای مزیت‌های مهمی برای سرمایه گذاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد:وجود ۵ بازارچه و مرز رسمی یکی از مهمترین مزایا به ویژه برای کالا ها‌ی صادرات محور است که در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از طریق مرز استان کرمانشاه به عراق صادر شد که برنامه‌های خود را برای افزایش این رقم به ۵ الی ۶ میلیارد دلار در سالتدوین و اجرایی کرده ایم.

به گفته این مسئول استان کرمانشاه: استان کرمانشاه مرکز حمل و نقل غرب کشور است و این استان تنها کمتر از دو ساعت با استان همجوار خود فاصلهدارد و با وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در استان، امکان ۳ کشت در سال، معادن قیر طبیعی با ظرفیت برداشت سالانه ۹۰ هزار تن، انواع سنگ‌های تزیینی، گلخانه ها، مبادلات مرزی و...را از ظرفیت‌های استان برشمرد.

 رحیمی با اشاره به نزدیکی شهرک صنعتی با مرکز استان گفت: استان کرمانشاه تنها استانی است که کمتر از ۱۰ کیلومتر با شهرک صنعتی خود فاصله دارد و از سوی دیگر ایناستان از معافیت مالیاتی به مدت ۱۳ سال برخوردار است که این مهم می‌تواند یکی از مشوق اصلی برای سرمایه گذاران جهت توجه به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باشد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار