نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان یزد خبر داد
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها در استان یزد از سه نوبتی شدن آزمون کارشناسی ارشد و تک دفترچه‌ای شدن آزمون نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 22 April 2018

سید محسن میرحسینی با اشاره به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در روز پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در استان یزد، گفت: در روز پنجشنبه و جمعه 132 رشته گرایش آزمون برگزار می‌شود که 124 رشته متمرکز و 8 رشته غیرمتمرکز که اکثر رشته‌های غیرمتمرکز نظامی و انتظامی هستند.

وی بابیان اینکه این آزمون در 33 رشته در پنجشنبه صبح، 64 رشته عصر پنجشنبه و 35 رشته جمعه صبح برگزار می‌شود، افزود: ساعت شروع فرآیند آزمون در نوبت صبح 7/30 صبح و شروع آزمون 8 صبح و ساعت شروع فرآیند آزمون در نوبت عصر 14 و شروع آزمون 14/30 و بنا به کد رشته از حداقل 90 تا حداکثر 270 دقیقه وقت آزمون است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها در یزد تصریح کرد: صبح پنجشنبه شش هزار و 122 نفر داوطلب داریم که سه هزار و 64 نفر خانم و سه هزار و 58 نفر آقا که حوزه داوطلب خانم‌ها و دو هزار و 58 نفر آقایان در دانشگاه یزد و حوزه امتحانی هزار نفر از داوطلبین آقا در دانشکده شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود. در مجموع 11 هزار و 861 داوطلب یزدی در کنکور ارشد سال 97 شرکت می‌کنند.

میرحسینی اظهار داشت: بعدازظهر پنجشنبه هزار و 539 نفر داوطلب که 663 نفر خانم و 876 نفر مرد است که حوزه امتحانی آن‌ها در دانشگاه یزد برگزار می‌شود و همچنین صبح روز جمعه چهار هزار و 200 داوطلب که دو هزار و 340 نفر آقا و هزار و 860 نفر خانم در این آزمون‌ها شرکت دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تفاوت آزمون کارشناسی ارشد امسال با سال گذشته، گفت: برگزاری آزمون از چهار نوبتی به سه نوبتی تغییر کرده و ضمن اینکه دفترچه‌ها نیز تک دفترچه‌ای شده‌ است، اذعان داشت: توزیع کارت ورود به جلسه از روز دوشنبه آغاز می‌شود و داوطلبین می‌توانند از روز سه‌شنبه به باجه رفع نقص که در دانشگاه یزد صبح‌ها از ساعت هشت الی 12 و بعدازظهر ظهرها از ساعت 14 الی 18 فعال است مراجعه کنند و یا با تلفن 38216066 تماس حاصل نمایند.

وی بیان اینکه قریب به 300 تا 350 نفر عوامل اجرایی در برگزاری آزمون شرکت دارند که اکثراً کارکنان دانشگاه یزد هستند، اضافه کرد: داوطلبین که حوزه امتحانی آن‌ها سالن غدیر و فجر است می‌توانند از ورودی دانش وارد دانشگاه یزد شوند و داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها در سالن‌های توحید، نوبت، معاد، امامت و علوم است می‌توانند از ورودی بصیرت در بلوار شهیدان اشرف وارد دانشگاه یزد شوند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها در یزد با اشاره به اینکه تیم برگزاری آزمون قبل از عید جلساتی را با مسئولین برگزاری آزمون برگزار کرده و از این لحاظ هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، یادآور شد: داوطلبین می‌توانند از اتوبوس و مینی‌بوس‌هایی که در ورودی‌های دانشگاه و مسیرهای منتهی به حوزه‌های امتحانی است استفاده کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: نصب تابلوهای راهنما در سطح دانشگاه برای راهنمایی داوطلبین و پیدا کردن حوزه مربوطه خود، هماهنگی با پلیس راهور برای کنترل ترافیک و با اورژانس، آتش‌نشانی و مابقی دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که لازم است کمک کنند، کاملاً هماهنگ هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار