مدیرکل استاندارد در مصاحبه با برنامه رادیویی راه سربلندی در خصوص حمایت از کالای ایرانی گفت:از نظر روانی باید در جامعه نهادینه شود کالای ایرانی می‌تواند با مشابه خارجی آن رقابت کند اگر برنامه‌ریزان و متولیان اقتصادی نتوانند اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی یا به عبارت بهتر ذائقه جامعه را به مصرف کالای داخلی معطوف کنند حتی با وجود رفع موانع کسب و کار باز انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران برای حمایت از تولید داخلی به وجود نمی‌آید و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند نقش واسطه بین تولید کنندگان خارجی و مصرف کنندگان ایرانی را بازی کرده و سود بی‌دردسری ببرند.
کد خبر: ۵۹۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 28 April 2018


به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهناز همتی،‌ اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی برای اقبال عمومی به تولیدات داخلی زمانی مناسب است که اعتماد مردم به کالای ایرانی جلب شود.


وی افزود: کالاهای ایرانی قابل رقابت با بسیاری از کالاهای مشابه خارجی است اما رسانه‌ها در تعامل با کارشناسان اقتصادی و متولیان دولتی و خصوصی اقتصاد باید علل موفق نبودن‌مان در این عرصه را مورد واکاوی دقیق قرار دهند.


وی خواستار حمایت و همراهی کارگزاران و مسؤولان نظام در همه سطوح مدیریتی برای حمایت از تولید کالای ایرانی شد و افزود: برای حمایت از کالای ایرانی باید اجماع همگانی به وجود آید تا در تولید کالای با کیفیت برای تولیدکنندگان، به صرفه و خریداری کردن کالاهای ایرانی برای شهروندان ایرانی مقرون به صرفه و با کیفیت باشد.


مهناز همتی نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی را نقطه امیدی برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش اقبال عمومی از خریداری کردن کالای باکیفیت ایرانی دانست.

وی با تاکید بر این‌که کالای ایرانی توان رقابت با تولیدات خارجی را دارد، گفت: از نظر روانی باید در جامعه نهادینه شود کالای ایرانی می‌تواند با مشابه خارجی آن رقابت کند اگر برنامه‌ریزان و متولیان اقتصادی نتوانند اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی یا به عبارت بهتر ذائقه جامعه را به مصرف کالای داخلی معطوف کنند حتی با وجود رفع موانع کسب و کار باز انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران برای حمایت از تولید داخلی به وجود نمی‌آید و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند نقش واسطه بین تولید کنندگان خارجی و مصرف کنندگان ایرانی را بازی کرده و سود بی‌دردسری ببرند.

وی اظهار کرد: در چندین سال گذشته شاهد بودیم که رهبر انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن تولید و اشتغال اشاره ها، توصیه ها و تأکیدات مکرری فرمودند و در سال جاری نیز با تعیین عنوان سال با "حمایت از کالای ایرانی" به این موضوع پرداختند که حمایت از تولید داخلی به دنبالش اشتغال را به همراه می آورد.

همتی عنوان کرد: این مهم زمانی محقق می شود که محصول و کالای تولید شده توسط مردم خریداری شود و مورد استفاده قرار گیرد.

مهناز همتی تصریح کرد: عنوان سال 97 در حقیقت این مسئله را نشان می دهد که توجهات رهبر انقلاب به استمرار توجه به اقتصاد کشور است و مسیر مشخصی که می بایست برای عزت ایرانیان ادامه پیدا کند و این مهم در صورتی دست یافتنی می شود که مردم از کالای تولید شده استفاده کنند و چرخه اقتصاد به گردش دربیاید.

همتی در ادامه خاطر نشان کرد: ضامن استمرار تولید هم حمایت از کالای تولید شده ایرانی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند و حتی مشاهده می کنیم که بر خلاف سال های گذشته مردم نیز امسال مخاطب شعار سال قرار گرفته اند، چرا که باید کالا را ملت خریداری و مسئولان حمایت کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار