معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم:
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: تمامی هزینه‌های برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان بر عهده بخش خصوصی و همچنین کشور لبنان است.
کد خبر: ۵۹۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 28 April 2018

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور ظهر امروز در نشست خبری با تشریح اهداف برگزاری هفته فرهنگی-اقتصادی قم در لبنان با بیان اینکه در قم 100 ملیت حضور دارند و قم جهان شهر شیعی و اسلام است، عنوان کرد: باید از ظرفیت های مهم هفته فرهنگی-اقتصادی قم در لبنان برای معرفی قم استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم افزود:تمامی تشکل ها دراین رویداد فرهنگی حضور دارند به ویژه بخش خصوصی متولی اصلی هفته فرهنگی قم درلبنان است و سهم هزینه های دولتی در آن بسیار ناچیز است؛ در واقع تمامی هزینه های برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان بر عهده بخش خصوصی و همچنین کشور لبنان است.

عالی پور اظهار کرد: با جمع بندی نقاط ضعف و قوت باید بتوانیم حضوری با شکوه در این سفر داشته باشیم ؛هدف اصلی این رویداد، معرفی ظرفیت های استان در بخش های مختلف و همچنین توسعه صادرات کالاهای تولید شده در قم و حضور در بازارهای جهانی است.

وی بیان کرد: قم با توجه به ظرفیت هایی مانند جامعه المصطفی، جامعه الزهرا، دانشگاه ادیان و مذاهب، تقریب مذاهب، حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از جایگاه مهمی در تعاملات فرهنگی نیز برخوردار است.

معاون استاندار افزود: تامین محل نمایشگاه و هزینه های پذیرایی و اسکان نیز توسط لبنان انجام می شود؛ در این سفر حتی سفر مدیران نیز قطعی نیست و مدیران نیز از مرخصی و هزینه های خود برای سفر استفاده می کنند.

وی یادآور شد: در این سفر حدود 100 نفر اعزام می شوند و هزینه های بخش دولتی نیز از محل اعتبارات ملی دستگاه هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.

عالی پور اظهار کرد: این رویداد در 19 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در شهر نبطیه در لبنان برگزار خواهد شد؛ بر آنیم در این سفر ظرفیت های گردشگری قم را نیز معرفی کنیم.

وی گفت: خبرگزاری ابناء متولی اطلاع رسانی این سفر و رویدادهای آن است و در قم نیز رسانه ها اخبار را دنبال می کنند امید است تعاملات اقتصادی و فرهنگی در این رویداد تداوم داشته باشد.

معاون استاندار بیان کرد: مراکز فعالی در استان قم داریم که از ظرفیت های پژوهشی و علمی بالایی برخوردارند و می توانند در این رویداد مهم نقش آفرینی کنند؛ همچون جهاد دانشگاهی که دارای ظرفیت های وسیعی است، این نهاد در حوزه درمان موفقیت های خوبی را به اثبات رسانده است.

وی تصریح کرد: هفته فرهنگی- اقتصادی قم نقطه شروع خوبی برای توسعه مراودات قم با لبنان است خوشبختانه مسؤلان لبناني همه نيروها و امكانات خود را برای اين كار بسيج كرده اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار