مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: برای گسترش فضای اطراف حرم قبرستان نو به فضای باز شهری تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 29 April 2018

به گزارش تابناکقم،علیرضا خاکی با اشاره به طرح‌هایی که برای بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیش بینی شده است، گفت: با توجه به افزایش حضور زائران و نیاز حرم مطهر به گسترش فضای معنوی، خدماتی و شهری پیرامون، طرح‌های بهسازی در اطراف حرم پیش بینی شده که این با توجه به زائرپذیر بودن شهر قم یکی از ملزومات است.

وی با اشاره به اینکه قبرستان نو نزدیکترین محل به حرم حضرت معصومه(س) جهت افزایش فضای معنوی، شهری و خدماتی است، گفت: چنانچه ۱۳۰ واحد مغازه تجاری این قبرستان تملک شود چیزی حدود هشت هزار متربع فضا برای بهسازی و گسترش فضای حرم آزاد می‌شود که می‌توان جهت فضاسازی شهری و ایجاد فضای سبز و مراکز خدماتی به زائران و مجاوران اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز داشت: بر اساس طرح‌های تعریف شده قبرهای قبرستان نو یکسان سازی شده و مقبره افراد شاخص هم فضاسازی می‌شود.

وی تأکید کرد: رویکرد بهسازی پیرامون حرم مطابق طرح تفصیلی تعریف شده بازسازی جهت ایجاد فضای مناسب برای زیارت و تحصیل علوم دینی است.

خاکی در ادامه افزود: ابتدای خیابان چهارمردان و خیابان ارم هم که به پیاده راه تبدیل شده است در آینده نزدیک کف سازی می‌شود تا عبور و مرور زائران با سهولت بهتری ادامه داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار