یکی از دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز وصول مطالبات از صندوق‌های بیمه‌گر است که این مطالبه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۵۹۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 30 April 2018

تابناک فراس به نقل از تسنیم: یکی از دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز وصول مطالبات از صندوق‌های بیمه‌گر است که این مطالبه بیش از 800 میلیارد تومان است.

علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مطالبات این دانشگاه از صندوق‌های بیمه‌گر اشاره می‌کند و می‌گوید: از مجموع 800 میلیارد تومان مطالبات دانشگاه 354 میلیارد تومان بدهــى تامین اجتماعــى، 379 میلیارد تومــان بدهى بیمه ســلامت، 32 میلیــارد تومــان بدهى نیروهاى مســلح و 11 میلیارد تومان بدهى کمیته امداد است که بیشترین بدهی مربوط به بیمه تامین اجتماعی است.

وی موفقیت طرح تحول سلامت را به وصول مطالبات وابسته می‌داند و می‌افزاید: برای ادامه این طرح باید صندوق‌های بیمه‌گر بدهی‌های خود را پرداخت کنند تا بتوانیم خدمات حوزه سلامت را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طرح تحول سلامت در سال‌های گذتشه به صورت موردی بوده است ادامه می‌دهد:برای ادامه طرح تحول سلامت که هزینه‌های زیادی صرف شده است، باید مقوله سلامتی را پایش و برای ارتقای آن تلاش کرد.

بهادر به کاهش فرانشیز در طرح تحول سلامت اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر بیماران در قالب طرح تحول سلامت کمتر از 5 درصد صورت حساب را پرداخــت مى‌کننــد و در حالى که قبلا ایــن پرداختى تا 30 درصد بود.

وی ادامه می‌دهد: تجهیز بیمارستان‌ها، افزودن اورژانس، ترویــج زایمان رایــگان طبیعى در بیمارســتان‌ها و کاهش سزارین از جمله مواردى است که در طرح تحول سلامت بر روى آنها کار و اقداماتى صورت گرفته است.

به عقیده رئیس دانشگاه علوم پزشکى شیراز باید مردم را نســبت به سلامتى خود آگاهى داد و با مشارکت همگانى براى ارتقا سلامت و خود مراقبتی از رفتارهایى که سلامت را به خطر مى‌اندازد تلاش کرد چراکه هر چقدر که در زمینه سلامت فعالیت صورت گیرد در امر سلامت افراد جامعه سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به تقویت و رفع نواقص برنامه پزشک خانواده می‌گوید: هیچ کشوری بدون کنترل هزینه که با حضور پزشــک خانواده امکان‌پذیر است، نمى‌تواند ارجاع و شناســایى و در نهایت مراقبت از بیماران را در پوشش همگانى سلامت ایجاد کند و از این رو پزشک خانواده در فارس باید ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به وجــود نواقصى در طرح پزشــک خانواده اذعان کرد و گفت: درســت اســت که طرح پزشک خانــواده با انتقاداتى روبه‌رو شــده اما تلاش مى‌کنیم که نواقص و مشکلات آن را رفع کنیم.

وى با اشــاره به ضرورت پاسداشــت نعمــت امنیت و ســلامت در جامعه می‌گوید: امسال سازمان بهداشــت جهانى با شعار ســلامت براى همــه و در همه جا مدنظر قرار داده که ســلامت در همه کشــورها رشد داشته باشد و مردم از حداقل ســلامتى و عدالت اجتماعى برخوردار شوند.

بهادر به موضوع سلامت در داخل کشور اشاره کرد و یاد آور شــد: پوشش ســلامت در کشور داراى شــبکه گسترده‌اى از خانه‌هاى روســتایى تا بیمارســتان‌هــاى فوق تخصصی اســت و کشــورهاى ضعیف در این زمینه از سیستم سلامت ما الگو می‌گیرند.

وی با بیــان اینکه چندین ســال است روى شبکه نظام ســلامت کار مى‌شود یاد آور شد: دسترسى راحت به مراکز سلامت موضوعى است که مد نظر است چنانچه در روستاها با 30 دقیقه پیاده‌روى به مرکز ســلامتى و خانه بهداشــت و در شهرها با 15 دقیقه پیاده‌روى مى‌توان به مراکز درمانی دست پیدا کنیم.

مدیر‌کل بیمه سلامت فارس نیز درباره بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید: در اواخر سال گذشته جمع مبلغ دو ماهه از بدهی‌های دانشگاه پرداخت و حتی مطالبات بخش‌های سرپایی، داروخانه‌ها، پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، مطب‌ها، پزشک خانواده و بخش بستری خصوصی نیز واریز شد.

صابر فرخی لاریجانی با اشاره به پرداخت‌های اخیر بیمه سلامت به مراکز درمانی فارس می‌گوید: مطالبات بخش‌های سرپایی، بستری خصوصی و درمانگاه‌ها تا ابتدای تابستان 96، مطب‌ها تا اواسط تابستان 96، بخش دولتی تا ابتدای پاییز 96 و داروخانه‌ها تا انتهای پاییز 96 پرداخت شده است.

وی اضافه می‌کند: برای اولین‌بار در عمر 6 ساله‌ طرح پزشک خانواده شهری مطالبات این بخش نیز به‌روز شده است.

فرخی لاریجانی ادامه می‌دهد: فارس با داشتن 5 دانشگاه و دانشکده مستقل علوم پزشکی و بالغ بر 50 بیمارستان دولتی، حجم بسیاری از مراودات، تعاملات و داد و ستدهای مالی را در حوزه بیمه‌ای دارد این در حالی است که استانی مانند تهران 3 دانشگاه علوم پزشکی دارد و برخی از استان‌ها هم تنها یک دانشگاه علوم پزشکی دارند.

وی پرداخت‌های سال 96 را بی‌سابقه توصیف می‌کند و می‌گوید: در نیمه‌ نخست سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه سلامت در سطح کشور پرداخت اما در نیمه دوم این سال مبلغ پرداخت‌ها به 8 هزار میلیارد تومان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار