رییس پارک علم و فناوری ایلام استان با بیان اینکه امکان استقرار 60 واحد فناور در پارک علم و فناوری استان وجود دارد، گفت: هم اکنون 15 واحد در این پارک مستقر شده است.
کد خبر: ۶۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 12 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،سامی سجادی فر درخصوص فعالیت پارکهای فناوری درایلام گفت: از میان 127 ایده ای که دریافت شده است، 27 ایده توسط داوران تخصصی، استادان دانشگاه و کارشناسان پارک علم و فناوری استان ارزیابی و داوری و 15 ایده برای استقرار در پارک تایید شد.

وی با بیان اینکه واحدهای فناور دارای سه سطح پیش رشد، رشد و پارکی هستند، ادامه داد: ایده های ارایه شده به پارک پس از مشاوره، داوری، ارزیابی و رسیدن به پختگی لازم در صورتیکه با نگاه تجاری سازی تنظیم شده و افق روشنی داشته باشند، امکان استقرار در پارک و بهره مندی از حمایت ها و تسهیلات موجود را پیدا می کنند.

وی اظهار کرد: ایده ها پس از تایید اولیه وارد مرحله پیش رشد شده و به عنوان هسته فناور مجوز استقرار و فعالیت دریافت کرده و می توانند تا 80 میلیون ریال کمک بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره دریافت کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام، مشخص شدن تیم کاری شامل طیفی از افراد مورد نیاز برای تکمیل حلقه شرکت، تدوین طرح کسب و کار و آماده کردن نمونه محصول را شرایط لازم برای ورود یک واحد فناور به مرحله رشد عنوان کرد.

سجادی فر افزود: در این مرحله شرکت ها و واحدها، ضمن بهره مندی تا سقف دو میلیارد ریال تسهیلات پارک، صندوق کارآفرینی امید و بانک عامل، سه سال فرصت دارند با استفاده از امکانات و خدمات مشاوره ای، تخصصی و مالی به یک شرکت پارکی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: شرکت پارکی به شرکتی گفته می شود که بیلان مالی، تعداد افراد بیمه شده، اظهارنامه مالیاتی و درآمد آن مشخص باشد.

وی اظهار کرد: حمایت ها و تسهیلات مالی پارک علم و فناوری در ابتدا تا حدود 90 درصد است اما در زمان ورود شرکتها به مرحله پارکی این حمایتها کم و کمتر می شود تا اینکه شرکتها امکان خروج از پارک و ادامه فعالیت مستقل در شهرکهای صنعتی را کسب کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: فعالیت های این پارک در استان ایلام به صورت رسمی از بهمن ماه سال گذشته آغاز اما امکان استقرار واحدهای فناور از ماه های ابتدایی سال جاری فراهم شده است.

سجادی فر افزود: پارک علم و فناوری استان علاوه بر پرداخت تسهیلات در زمینه های بازاریابی، مشاوره های حقوقی و تخصصی، فراهم کردن زمینه حضور شرکت ها در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و مشاوره در زمینه فعالیت های صادراتی نیز از شرکت ها و صاحبان ایده ها حمایت می کند.

وی تاکید کرد: تلاش می شود ایده پردازان در کمترین زمان و با کمترین پیچیدگی در پارک مستقر شده و از امکانات و حمایت های لازم بهره مند شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار