پس از تاخیر چند هفته‌ای
متاسفانه استان البرز از نظر سرانه و امکانات ورزشی در پایین‌ترین سطح قرار داشته و باید برای رفع کمبودهای ورزشی برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲ 19 February 2015
به گزارش تابناک – البرز:  محمود گودرزی امروز و طی سفری به استان البرز که بیش از 8 ساعت به طول انجامید، چندین طرح بزرگ ورزشی از جمله مجموعه ورزشی شهید چمران و خانه کشتی البرز را افتتاح کرد.
عالی‌ترین نماینده دولت در حوزه ورزش و جوانان، قرار بود در ابتدای بهمن به استان البرز سفر کند که سپس این برنامه به دهه مبارک فجر موکول شد.
در ایام‌الله مبارک فجر نیز اعلام شد که وزیر ورزش و جوانان به استان البرز سفر نمی‌کند و بالاخره این برنامه امروز انجام شد.
محمود گودرزی در سفر به استان البرز چند طرح عمرانی را افتتاح کرد و در در حاشیه هر یک از برنامه‌های خود گفت‌وگوهایی نیز با خبرنگاران انجام داد و در نهایت شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری حضور یافت.
وی در بخشی از مصاحبه خود به ظرفیت‌های ورزشی استان البرز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این استان در پایین‌ترین سطح از سرانه‌ و زیرساخت‌های ورزشی قرار دارد.
این عضو کابینه دولت حسن روحانی تاکید کرد که البرز از نظر زیرساخت‌های ورزشی فقیر است.
گودرزی بیان داشت: برای توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی برنامه‌های خوبی در دست اجرا است و اولویت‌هایی داریم که یکی از مهمترین اولویت‌ها، ایجاد امکانات ورزشی برای آقایان و بانوان به صورت مساوی است.
وی اظهار داشت: از جمله طرح‌هایی که برای توسعه امکانات ورزشی در البرز داریم، احداث سالن  ورزشی 6 هزار نفری مجموعه انقلاب است که سال آینده به بهره‌برداری رسیده و بخش مهمی از کمبودها را جبران می‌کند.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد:‌ برای اینکه بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم، باید از توان بخش خصوصی و همچنین امکانات شهرداری‌ها استفاده کنیم.
گودرزی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت باشگاه سایپا و تاثیر این باشگاه در توسعه ورزش البرز گفت: باید برنامه‌ای را اجرا کنیم که سایپا بتواند نقش مثبتی در ورزش استان البرز داشته باشد و در همین رابطه یکی از راهکارهای مثبت حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز در هیئت مدیره باشگاه سایپا است.
وی همچنین به حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های ورزشی کشور اشاره کرد و گفت:‌ ورزش ایران دارای روحیه پهلوانی و جوانمردی است و باید این روحیه حفظ شود.
وزیر ورزش و جوانان افزود: از سوی دیگر ما باید از تجربیات و موفقیت‌های ورزشکاران و تیم‌های ورزشی و مدیریت ورزشی کشورهای توسعه یافته استفاده کنیم.
گودرزی درباره انتقادات مطرح شده به پوشش و رفتار بازیکنان خارجی گفت: بر اساس قانون وزارت ورزش می‌تواند درباره صلاحیت ورزشکاران خارجی که به ایران می‌آیند، اظهار نظر کرده و این ورزشکاران باید حداقل صلاحیت را برای عضویت در تیم‌ها و باشگاه‌های داخلی را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد مدیران ورزشی نیز گفت: متاسفانه توجه بیش از اندازه به نتیجه و نتیجه‌گرایی مدیران موجب شد که کمتر به سازندگی و تربیت نسل آینده توجه کنند.
این مسئول درباره عملکرد فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون فوتبال و هیئت‌های فوتبال استانی نیز گفت: دولت بر اساس قانون نمی‌تواند در این امور دخالت کند و وزارت ورزش نیز بنا ندارد که در اموری که در اختیار نهادهای غیر دولتی است، دخالتی داشته باشد. البته نظارت با دخالت تفاوت دارد و باید نظارت دقیقی داشته باشیم.
گودرزی با تاکید بر اینکه نباید در ورزش نگاه سیاسی حاکم باشد، گفت: نگاه سیاسی در امور اجتماعی و فرهنگی آسیب‌ها و زیان‌های زیادی ایجاد می‌کند و اگر بتوانیم سیاسی‌کاری را از ورزش حذف کنیم، سرعت توسعه سریع‌تر می‌شود.
وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در ورزش به نوعی پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها است و به هر میزانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم،‌ در آینده منابع و منافع بیشتری کسب می‌کنیم.
وزیر ورزش و جوانان درباره شرایط 2 باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز گفت: نگاه ما به این دو باشگاه یکسان است و تفاوتی میان استقلال و پرسپولیس قائل نمی‌شویم.
گودرزی افزود: اقداماتی هم که برای 2 تیم انجام دادیم، یکسان بود و در ابتدای فصل برای هر دو باشگاه هیئت مدیره و اسپانسر جذب کردیم. البته استقلال توانست زودتر به ثبات دست ‌یابد.
وی بیان داشت:‌ باید بررسی شود که چرا یک باشگاه به آرامش و ثبات دست‌ پیدا می‌کند و باشگاه دیگر از تنش‌ها و بی‌ثباتی‌ها رنج می‌برد و این در حالی است که برای هر دو باشگاه به صورت یکسان برنامه‌ریزی و عمل شد.
وزیر ورزش و جوانان در پایان درباره برخی اظهار نظرها پیرامون داوری لیگ برتر فوتبال گفت: گزارش‌هایی به وزارت ورزش ارسال شده و در حال بررسی این گزارش‌ها هستیم و امیدوارم نتیجه بررسی‌ها موجب دفاع از حیثیت داوری و داوران فوتبال ما باشد.
لازم به توضیح است، تعدادی از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی ورزشی استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار البرز و برخی از مسئولان ارشد این استان به بهره‌برداری رسید. 
محمود گودرزی امروز در سفر خود به استان البرز مجموعه ورزشی شهید چمران که شامل زمین فوتبال، دو زمین بسکتبال، دو زمین تنیس، دو زمین والیبال، زمین گلف و سالن اسکواش است را افتتاح کرد. 
در ادامه این سفر، وزیر ورزش و جوانان به همراه سید حمید طهایی، استاندار البرز خانه کشتی این استان را افتتاح کرد. 
رضا گل‌محمدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان البرز در حاشیه این افتتاح گفت: برای احداث خانه کشتی هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال صرف شده است، این مجموعه دارای امکانات و تجهیزات استاندارد بوده و ظرفیت تماشاگران آن بالغ بر 500 نفر اعلام شده است. 
در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از خانه کشتی استان البرز، از ابراهیم جوادی که جزء پیشکسوتان با اخلاق کشتی ایران و جهان به شمار می‌آید، تجلیل شد. 
ضمن اینکه وزیر ورزش و جوانان از مسئولان ورزشی استان البرز خواست تا سالن اختصاصی به نام ابراهیم جوادی در البرز احداث شود.

منبع: تابناک
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار