مدیرکل بنیاد شهید یزد:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به وجود 3 هزار و 662 شهید در این استان، گفت: 159 تن از این شهدا توسط عوامل ضدانقلاب به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۶۱۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 26 May 2018

احمد ابراهیمی به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت و گفت: برگزاری بزرگداشت مراسم آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد در مسجد روضه محمدیه با سخنرانی یادگاران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدای حوزه پنج مقاومت بسیج، گل‌باران قبور شهدا در سطح استان یزد، برگزاری همایش جانبازان نخاعی با مسئولین استان یزد همراه با افطاری و برگزاری نمایشگاه سوم خرداد در بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد 3 هزار و 662 شهید و 9 هزار و 621 جانباز دارد، افزود: 120 شهید مفقودالاثر و 17 شهید ترور، 20 شهیده زن و 133 خانواده تک‌فرزند پسر که به شهادت رسیدند، در استان یزد وجود دارد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد بابیان اینکه 159 شهید در استان یزد توسط ضدانقلاب به شهادت رسیدند، تصریح کرد: شهرستان یزد 80، شهرستان ابرکوه 4، شهرستان اردکان 13، شهرستان اشکذر 9، شهرستان بافق 6، شهرستان بهاباد 2، شهرستان تفت 20، شهرستان خاتم 4، شهرستان مهریز 17 و شهرستان میبد 4 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بنیاد شهید اولویت‌ها و برنامه‌های خود در سال 97 را بر اساس برنامه محوری قرار داده است، تصریح کرد: برون‌سپاری خدمات، راه‌اندازی میز خدمت در استان یزد، چابک سازی نیروی انسانی از طریق آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

این مقام مسئول بابیان اینکه ارجاع خریدها به سامانه ستاد و فعال کردن این سامانه که مورد تأکید نهادهای نظارتی است از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد است، اظهار داشت: مدیریت سبز و اقتصاد مقاومتی که از سال گذشته شروع‌شده و به‌جای آنکه ارباب‌رجوع به مرکز استان بیاید، شورای معاونین را هر دو هفته یک‌بار در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و مدیرکل و معاونین با ارباب‌رجوع‌ها در آن شهرستان‌ها دیدار می‌کنند.

وی عنوان کرد: توجه به حقوق شهروندی و صیانت از آن و رعایت سلامت اداری از دیگر برنامه‌هایی است که از طریق بازدیدهای دوره‌ای و سرزده از سوی مدیرکل و معاونین انجام و این بحث پیگیری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اجرای طرح پایش سلامت از طریق سرکشی توسط پزشکان متخصص و عمومی و مراجعه به منازل را از برنامه‌های بنیاد شهید برای حل مشکل درمانی و معیشتی خانواده شهدا و جانبازان دانست و اذعان داشت: ایجاد طرح عیادت که مراکز درمانی که در استان یزد وجود دارد و خانواده‌ها بستری می‌شوند، قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای با پذیرش بیمارستان‌ها انجام‌شده و آن‌ها بااطلاع دادن به بنیاد شهید، از طریق پزشک معتمد سرکشی انجام می‌شود و مراحل درمانی تحت نظر و پیگیری قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم طبق مصوبه دولت از طریق بیمه مکمل، بحث درمانی خانواده شهدا و جانبازان را صد در صد رایگان انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار