کد خبر: ۶۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 14 July 2015
مدیردرمان تامین اجتماعی استان البرز گفت: بین 30 تا 40 درصد خدمات بگیران بخش درمان تامین اجتماعی این استان غیربومی هستند.
ابوالفضل آفریده روز سه شنبه همزمان با هفته تامین اجتماعی دربازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرزافزود: این افراد بیشتر ازاستان های همجوار به مراکز درمانی تامین اجتماعی البرز مراجعه می کنند.

وی، تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی تامین اجتماعی استان البرز را بیش از یک میلیون و 300 هزار نفراعلام کرد وگفت: البرزدرواقع خوابگاه جمعیت سرریز مناطق همجوار است که این امر سبب فشردگی حجم کاری مراکز درمانی این استان شده است .

آفریده اظهار داشت: با توجه مهاجر پذیری، رشد جمعیت استان البرز بیش از دو برابر رشد متوسط کشوری است وبه همین علت بخش خدمات درمانی دراین استان بارسنگینی بر دوش دارد.

وی گفت: شاخص فعالیت های درمانی بستری یا شاخص های تخت های بستری در استان 69 صدم به ازای یکهزار نفر جمعیت است که دراین بخش البرز در رتبه آخرکشورقرار دارد.

مدیردرمان تامین اجتماعی البرز با بیان اینکه کثرت جمعیت استان نیاز به امکانات بیشتری دارد، افزود: البته سازمان تامین اجتماعی با کمک بخش خصوصی برای خدمات دهی به بیمه شدگان گام های موثری در البرز برداشته است.

وی به توسعه خدمات درمانی دراستان اشاره کرد واظهارداشت: در بخش پزشکی هسته ای، ساکشن های پیشرفته و پیوند کلیه اقدامات موثری در استان انجام داده ایم.

آفریده ادامه داد: دربخش درمان مستقیم علاوه بر مراکز درمانی تامین اجتماعی، بیمارستان البرز به مراجعه کنندگان خدمات دهی می کند.

- در بخش درمان غیرمستقیم یک هزارو 500 مرکز طرف قرارداد تامین اجتماعی البرز است و با بیمارستان های دولتی و خصوصی، پزشکان ، پیراپزشکان و پاراکلنیک ها قرارداد منعقد شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی البرزاظهارداشت: طرح تحول نظام سلامت در استان آثار مثبتی

به همراه داشته است که براین اساس قرار شده دربخش درمان از جیب مردم کمتر هزینه شود.

- شواهد نشان می دهد که بیش از آنچه تصور می شد مردم نسبت به گذشته کمترهزینه درمان پرداخت می کنند به طور مثال در بخش بستری پرداختی بیماران به 30 درصد و در بخش زایمان به صفر رسیده است.

آفریده دربخش دیگری از سخنانش گفت: هرچند سازمان تامین اجتماعی درطرح تحول سلامت مورد بی مهری قرارگرفته است اما با این وجود، بودجه سال 94 در بخش درمان غیر مستقیم 60 درصد افزایش یافته است .

وی اظهار داشت: بودجه غیرمستقیم درمان بیمه شدگان البرز درسال گذشته دو هزار و 50 میلیارد ریال بود و امسال به سه هزارو360 میلیارد ریال افزایش یافته است اما با این وجود باز نگران هستیم.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان البرزادامه داد:با توجه به افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و تعرفه ها، با افزایش 60 درصدی بودجه غیرمستقیم درمان بیمه شدگان باز تناسبی بین هزینه ها و بودجه موجود نیست.

وی بیان کرد:انتظار می رود دولت و مجلس قوانینی تدوین کنند که هزینه های اضافی بر سازمان تامین اجتماعی تحمیل نشود.

آفریده گفت:دربخش مستقیم درمان دو بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، سه درمانگاه، یک مرکز دندانپزشکی و یک مرکز طب کار در استان البرز داریم.

وی، توسعه خدمات درمانی در بخش دولتی و دانشگاه علوم پزشکی البرز حرکتی ارزشمند توصیف کرد و افزود: قرار است امسال 700 تخت بیمارستانی در استان البرز راه اندازی شود که بسیار مفید و موثر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی البرزاظهار داشت: در بخش مستمری بگیران صددرصد هزینه بیماران را پرداخت می کنیم.

وی با بیان اینکه تراز درآمدی تامین اجتماعی البرز مناسب نیست، گفت: اکنون به ازای

هر پنج نفر بیمه شده یک نفر مسمتری بگیرداریم و این وضعیت به زیان تامین اجتماعی استان است که مطلوب آن باید 10 نفر بیمه شده به ازای یک نفر مستمری بگیر می باشد.

وی میزان بودجه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم را در سال 450 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی البرز به میزان خدمات دهی به بیماران خاص تحت پوشش اشاره کرد و گفت: این بیماران به لحاظ درمان مورد حمایت کامل هستند که بیش از 30 درصد بیماران خاص را سرطانی ها تشکیل می دهند.

وی به خدمات الکترونیکی در مدیریت درمان تامین اجتماعی پرداخت و افزود: در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری اقدامات موثری انجام شده و از اوایل خردادماه سال جاری در بخش خدمات الکترونیک البرز پایلوت کشوری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار