مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ و گفتمان رضوی و افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور است
کد خبر: ۶۲۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 27 June 2018

به گزارش تابناک قزوین، معصومه مرادیان ضمن استقبال از برگزاری جشنواره رضوی ، با بیان این مطلب که منابع خوبی برای جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است،افزود:خوش خوان و روان بودن از ویژگی های بارز این کتاب ها برای درک عموم شرکت کنندگان است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ و گفتمان رضوی،ترویج اسلام ناب است و این فرهنگ را باید از دوران کودکی به کودکان آموزش داد،آموزش این فرهنگ ناب منجر به آشنایی نسل جدید با رفتار،منش و زندگی امام رضا(ع) شده و جوانان می توانند آینده خود را بر اساس سیره رضوی ترسیم کنند و در صورتی که این شناخت از دوران کودکی به درستی تبیین شود، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری در ذهن و روح کودک خواهد داشت.

مرادیان بیان کرد: سیره علمی و اخلاقی ائمه معصوم (ع) می تواند مقدمه ساز ایجاد تحولات بزرگی در جامعه باشد، اقداماتی همچون جشنواره رضوی از اهمیت بالایی برخوردار است  در ترویج فرهنگ رضوی مهم است که مردم را به اخلاق و رفتار رضوی دعوت کنیم،اگر بتوانیم این اعمال را در جامعه به صورت فرهنگ ترویج دهیم،کار بسیار بزرگی انجام شده است.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور بویژه در نزد کودکان و نوجوانان در دو زمینه کلی می توان برنامه ریزی و سپس اقدام کرد؛که در این راستا ، برنامه ریزی پایه و بنیادی گام اول است،در این خصوص باید از نهاد خانواده و مدرسه روی فکر کودکان کار کرد تا کتابخوانی تبدیل به یک نگرش روشن و شفاف بشود و سپس به صورت رفتار و در ادامه به شکل عادت در آید.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: برنامه ریزی برای اقدام های عملیاتی که می تواند دارای برد کوتاه مدت یا زمینه ساز گرایش به کتابخوانی باشند اقدامی   شایسته است که برای این منظور کارهای ترویجی متنوعی صورت می گیرد و عمده برنامه های ترویجی هم مربوط به این بخش است،لذا برگزاری جشنواره رضوی یک اقدام ترغیب گر و ترویجی کتابخوانی است که در زمان کوتاهی قابلیت نهادینه شدن را دارد.

مرادیان توضیح داد: امروزه سیاستی که برپایه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دنبال می شود با برگزاری چنین جشنواره هایی محقق می شود و با توجه به اینکه یکی از مهمترین وظایف ما شناساندن الگوها و اسوه های تاریخی،فرهنگی و مذهبی به مردم جامعه است تا با خصوصیات و اخلاقیات آنان آشنا شوند، در نتیجه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی ما را به این هدف نزدیک می کند.

وی در پایان افزود: یکی از مهمترین الگوهای حاضر در کشورمان حضرت امام رضا (ع) است که در این جشنواره سعی شده است ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی به ترویج سیره ائمه معصومین (ع) و به طور ویژه فرهنگ رضوی توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار