معاون عمرانی استاندار ایلام ؛
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: عدم مدیریت پسماندهای صنعتی، خانگی، پزشکی و نخاله های ساختمانی با توجه به گسترش شهرها و افزایش روزافزون جمعیت ثابت و شناور می تواند به یک معضل مهم زیست محیطی تبدیل شود.
کد خبر: ۶۲۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 01 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی در کارگروه مدیریت پسماند استان ایلام اظهار کرد: باید با برنامه ریزی های مدون و قابل اجرا همچون بسیاری از نقاط کشور از پسماندها و زباله ها سودآوری اقتصادی ایجاد کنیم و حتی پسماندها قابلیت استحصال انرژی های پاک را دارند.

وی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت پسماندها و مخاطراتی که در حوزه زیست محیطی انسانی و طبیعی و نیز سودآوری اقتصادی دارد باید در فرایند اجرای طرح های مدیریت پسماند جلوتر از برنامه ریزی ها حرکت کرد.

کرمی با بیان اینکه رها کردن پسماندها زیانبار و عامل و منبع شکل گیری انواع امراض و بیماری ها است، تاکید کرد: نکته مهم فرهنگ سازی در بین مردم برای تغییر در الگوی مصرف شهروندان و کاهش زباله و پسماند و تفکیک آنها است.

وی از بخش خصوصی و سرمایه گذاران خواست با ورود به احداث کارخانه های بازیافت هم زباله و پسماندها را به چرخه تولید و مصرف مجدد بازگردانند هم منبعی برای درآمد و اشتغالزایی در این حوزه شوند و در این راستا دستگاه های متولی چون محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری نیز با متقاضیان احداث کارخانه بازیافت همکاری کنند.

وی گفت: در مقطع کنونی دفن بهداشتی زباله ها و‌ پسماندها به صورت علمی و با رعایت موازین و پیوست های زیست محیطی در اولویت است و باید در مدت 10 روز پسماندها و نخاله های ساختمانی کنارگذر شرقی و نیز ضلع‌ غربی واقع در روستای هفت چشمه پاکسازی و به تدریج این مکان با توجه به موقعیت جغرافیایی و چشم اندازی که دارند به یک مکان تفریحی و گردشگری تبدیل شوند.

کرمی از شهرداری، پلیس راه و راهنمایی، محیط زیست، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و دستگاه قضا خواست با ایجاد گشت های مشترکی در مکان هایی که به محل دپوی نخاله و پسماند تبدیل شده اند، افراد خاطی و معارضان را شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود.

روزانه بین 200 تا 250 تن زباله و پسماند در ایلام تولید می شود.

میزان تولید نخاله های ساختمانی استان ایلام نیز 120 هزار تن در سال است که بخش خصوصی مجوز بازیافت آنرا گرفته است و در صورت توافق شهرداری و منابع طبیعی این کارخانه در محل سه راهی جندالله احداث می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار