کد خبر: ۶۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵ 17 July 2015

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از تجهیز ۱۵۰ کلاس درس استان البرز به امکانات هوشمند تا آغاز سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ خبر داد
 به گزارش دانش روز، جعفر مقیمی با اعلام این خبر گفت: ۲۵ درصد دانش آموزان ابتدایی استان البرز متولدین استان نمی باشند. یکی از اصول برنامه ریزی اطلاع از آمار دقیق می باشد و چون بین آمار دانش آموزی و آمار دریافت شده از مراجع ذی صلاح در استان اختلاف زیادی وجود دارد، لذا کمیته ای تحت عنوان بررسی و شناسایی دلایل و عوامل تاثیر گذار در افزایش آمار دانش آموزی در سطح معاونت آموزش ابتدایی استان تشکیل شده است.
وی افزود: پس از بررسی عواملی چون همجواری با استان تهران، شرایط آب و هوایی، وجود شهرها شهرک های مختلفی همچون شهر جدید هشتگرد، شهرک های مهر و وجود شهرک های صنعتی مختلفی اعم از شهرک صنعتی اشتهارد، هشتگرد، سپهر، نظرآباد و … شناسایی شده اند مرتبط با افزایش آمار دانش آموزی در سطح استان است.

مقیمی اظهار داشت: طبق بررسی های به عمل آمده از وضعیت آمار دانش آموزان پایه اول در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ می توان اذعان داشت حدود ۱۷ درصد دانش آموزان پایه اول جز مهاجرین داخلی به استان و ۸ درصد نیز جز اتباع و مهاجرین خارجی می باشند. همچنین افزایش بی رویه دانش آموزی موجب شد که استان البرز بیشترین تراکم را در سطح کشور داشته باشد و از طرفی شرایط تحقق مفاد سند تحول بنیادین از قبیل اجرای ساختار ۳-۳ را به تاخیر اندازد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در خاتمه تصریح کرد: به منظور کیفیت بخشی آموزش در سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ فعالیت هایی در سطح استان البرز پیش بینی شده است که مهم ترین آنها کمک به تجهیز کلاس های درس مناطق و مدارس محروم و امکانات هوشمند خواهد بود و با مشارکت خیرین و کمک سرانه اختصاص یافته از طرف معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع تجهیز ۱۵۰ کلاس به امکانات هوشمند تا آغاز سال تحصیلی ۹۴ -۹۵ انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار