به گزارش تابناک اردبیل، قصه پرغصه بداخلاقی بسیاری از پزشکان در سراسر ایران سر دراز دارد، طوری که قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در این باره می گوید: بسیاری از پزشکان ما در شهرها و بخصوص کلانشهرها، رفتار زشت و زنندهای با مردم دارند که اصلا قابل تحمل نیست و از انسانیت به دور است.
البته روی سخن وزیر بهداشت با همه پزشکان نبوده و بدیهی است که پزشکان زیادی در گوشه و کنار کشور، رابطه اخلاقی و انسانی با بیمار دارند.
اما واقعا کم هم نیستند پزشکانی که با وجود درآمدهای میلیونی در ماه، کمترین وقت را صرف معاینه بیمار میکنند و با تجویز نسخههای فوری، گویی میخواهند فقط هر چه زودتر بیمار را از مطب خود بیرون کنند.
خیلی از آنها هم حوصله شنیدن پرسشها و دغدغههای بیماران را ندارند و اگر بخواهید درباره بیماریتان چند پرسش ساده بپرسید، خیلی زود از کوره درمیروند، اخمهایشان در هم میرود و با بیمار با دید یک شهروند محترم برخورد نمیکنند.
این مقدمه برای این بود تا درد دل یک مریض سالخورده ساکن مغان را از زبان فرزندش در این مجال مطرح کنیم، بانویی 75 ساله که به گفته فرزندش برای ویزیت یکی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب، دو ماه منتظر مانده و عصر دوشنبه برای معاینه به مطب این پزشک مراجعه می کند اما برخلاف انتظار و در بهت و حیرت با این پاسخ منشی پزشک مواجه می شود که دکتر مسافرت خارج است؟!
همراه این بیمار در تماس با خبرنگار ما گفت: این تنها من نبودم که با جواب غیرمسئولانه منشی پزشک مواجه می شدم و خشکم می زد! بلکه خیلی از آنهایی که برای آن روز نوبت ویزیت داشتند، دریغ از معذرت خواهی خشک و خالی، چنین پاسخی می شنیدند و نمی دانستند شکایت خود را از این اقدام غیرحرفه ای پیش چه کسی و چه دستگاهی ببرند.
وی گفت:متاسفانه امروزه ضعف نظارت از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان موجب شده تا هرج و مرج در صنف پزشکان حاکم شده و حقوق بیماران مورد تضییع واقع شود.
این شهروند به خبرنگار ما گفت: امروزه و در عصر ارتباطات برای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و مشتریان، حتی یک آرایشگر هم از طریق پیامک و سایر ابزارهای ارتباطی، مشتریان خود را در جریان وقت و یا احتمالاً کنسلی آن قرار می دهد اما جالب است که چگونه یک متخصص مغزو اعصاب هیچ ارزشی برای بیماران خود قائل نیست و حاضر نمی شود کنسلی نوبت را اطلاع دهد تا بیماران دچار مشکل و هزینه نشوند!؟
انتهای پیام