نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در روند برپایی انتخابات، نظارت عرصه حساس و دقیقی به شمار می‌رود و ذره‌ای تسامح و تساهل در این زمینه خیانت به مردم است.
کد خبر: ۶۳۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 24 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز در جمع ناظران شورای نگهبان شهرستان داراب اظهار داشت: شما ناظران پای صندوق‌های رأی هستید و باید با دقت تمام بر اعمال قانون در روند رای‌گیری و شمارش آراء نظارت کنید تا مبادا ذره‌ای خلاف قانون رخ دهد.

وی بیان کرد: آغاز کار ناظران و یکی از ابعاد تقوا قضاوت است و عرصه نظارت محک تقوا محسوب می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه شما ناظران امین نظام هستید و این امانت سِتُرگی است، افزود: این امانت کم‌اهمیتی نیست چراکه مجموعه تصمیم‌های ناظران، مجلس شورای اسلامی را شکل می‌دهد که یک مجلس انقلابی در طراز جمهوری اسلامی ایران باشد یا مجلسی که خون به دل مردم، متدینین و خانواده‌های شهدا کند.

خاتمی اضافه کرد: بخشی از تصمیم‌گیری‌ها به دست شما ناظران صورت می‌گیرد که برای تحقق آن باید بدون حب و بغض عمل کنید.

وی با تأکید بر تحقیقات شایسته در روند تائید صلاحیت کاندیداها اظهار داشت: تحقیقاتی که در زمینهٔ کاندیداها ارائه می‌دهید با دقت نظر و بر مبنای صداقت باشد تا در مراتب بالاتر نظارت که در رأس آن‌ها هیات نظارت مرکزی قرار دارد، مورداستفاده قرار گیرد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: هویت کار ناظران هویت قضایی است و این موضوع اقتضا می‌کند که مطابق تقوا عمل شود و کدورت یا دوستی شخصی در این زمینه جایگاهی ندارد.

خاتمی تصریح کرد: درروند رای‌گیری افراد ناباب نباید اطراف صندوق‌ها باشند و از غفلت چنددقیقه‌ای شما سوءاستفاده کنند، چراکه در عرصه نظارت، ذره‌ای تسامح خیانت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه گاهی با یک رای، مجلس به‌گونه‌ای دیگر شکل می‌گیرد، گفت: دقت نظر و قضاوت صحیح ناظران بسیار کارآمد است و در این زمینه از جزئیات امر نیز نباید غافل شد.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این بسیار ناپسند است که برای ورود یک کاندیدا به مجلس بین طرفدارانش با طرفداران کاندیداهای دیگر درگیری رخ دهد یا ناظری دین خود را بفروشد و حق را پایمال کند.

خاتمی بابیان اینکه در نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هنوز شورای نگهبان شکل نگرفته بود و امام خمینی(ره) به جمعی از انقلابیون دستور نظارت بر انتخابات را دادند، افزود: این مأموریت نظارت استصوابی بود به این دلیل که مسعود رجوی –سرکرده منافقان- در آن دوره خود را کاندیدا کرده بود و آن هیات، صلاحیت رجوی را رد کردند.

وی گفت: این نظارت استصوابی بود و شما ناظران باید دقت کنید و پاسخگو باشید چراکه در حال حاضر فضاسازی منفی ایجادشده و عنوان می‌کنند که این نوع نظارت بعد از دوره امام شکل گرفت، درحالی‌که این متن قانون است و در زمان امام نیز اِعمال‌ شده و اگر نظارت استصوابی نباشد، قانون لغو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار