برخی از مسئولان معتقدند که 25 درصد متکدیان شهر اهواز توسط شهرداری جمع آوری می‌شوند و به همین دلیل ساماندهی این موضوع نیازمند ورود همه دستگاه‌ها و خیرین به مسئله تکدی گری است.
کد خبر: ۶۳۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 24 July 2018

حضور متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر سبب شده که برخی از شهروندان نسبت به این موضوع اعتراض کنند و همچنین چهره شهر در برابر دیدگان گردشگران مخدوش به نظر آید.

تکدی‌گری از نظر قانون جرم محسوب می‌شود و به همین دلیل در مواد 712 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 برای شخصی که به تکدی گری می‌پردازد، علاوه بر مجازات حبس ( از یک تا سه ماه، مصادره اموالی را که از این راه به دست آورده، دراین قانون تصریح شده است.

ماهیانه 150 میلیون تومان هزینه مجمع اردوگاهی متکدیان می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اهواز که وظیفه جمع آوری متکدیان از سطح شهر بر عهده او است، بابیان اینکه شهرداری متولی مجمع اردوگاهی متکدیان است، گفت: این مجمع تعداد 35 نفر پرسنل دارد، و ظرفیت نگهداری 100 نفر را دارد که طبق آئین‌نامه از هر متکدی حداقل دو هفته نگهداری کند.

احمد سراج افزود: اداره بهزیستی، نیروی انتظامی، اداره کار، دادگستری، صدا و سیما و.. نمایندگان تام‌الاختیار خود را در مجمع اردوگاهی متکدیان دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز بیان کرد: بسیاری از متکدیان سطح شهر اهواز اهوازی و ایرانی نیستند و بیشتر از اتباع خارجه پاکستانی و بنگلادش هستند.

سراج با انتقاد از حضور متکدیان اتباع خارجی در اهواز عنوان کرد: یکی از دلایل تردد این متکدیان در شهر به فرهنگ مردم، نوع نگاه آن‌ها در دادن کمک‌های خود به دست فرد متکدی و دستگیری از آن است.

شناسایی 1211 متکدی در سال 96

وی با اشاره به آمار متکدیان جمع‌آوری‌شده در سال 96 بیان کرد: یک هزار 211 مذکر 263 مؤنث که درمجموع یک هزارو 474 نفر هستند که از این تعداد 866 معتاد و 486 متکدی، 57 کودک و 65 نفر اتباع بیگانه هستند.

سراج گفت: ماهیانه مبلغ 150 میلیون تومان هزینه نگهداری متکدیان و معتادین متجاهر در مجمتع اردوگاهی شهرداری می‌شود.

آمادگی دادگستری برای جمع‌آوری متکدیان

معاون فرهنگی دادگستری خوزستان در این باره می‌گوید: یکی عامل‌های نبود یک فرد متکدی در شهر تبریز ورود خیرین به این مسئله و ساماندهی متکدیان توسط آن‌ها است.

عبدالحمید امانت بهبهانی با تأکید بر ریشه کن کردن معضل تکدی‌گری گفت: برای این منظور باید از شهر اهواز آغاز کنیم و در این رابطه دادگستری برای کمک به دستگاه‌های مربوطه آمادگی کامل دارد.

جمع‌آوری 35 متکدی زن اتباع خارجی

محمد صفری رئیس پلیس اهواز اظهار کرد: شهرداری اهواز شاید حدود 25 درصد موضوع مربوط به متکدیان را پوشش داده و مابقی در شهر سرگردان هستند و چهره نازیبایی را از خود بر جای گذاشته است.

وی بابیان اینکه در بحث جمع‌آوری متکدیان اتباع خارجی شخصاً ورود کردم و تعداد 35 خانم متکدی را جمع‌آوری کردم، گفت: پس از جمع‌آوری آن در بررسی‌های خودمان رسیدیم به باندهایی که آن‌ها را حمایت می‌کنند.

 صفری بابیان اینکه مجتمع اردوگاهی متکدیان و معتادان متجاهر اهواز کافی نیست، عنوان کرد: چرا از تعداد 470 تبعه بیگانه تنها 4 نفر آن‌ها به کشورهای خودشان منتقل می‌شوند و مابقی به گردونه تکدی گری در شهر باز می‌گردند.

 

منبع: فارس

 

برچسب ها: متکدیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار