رئیس خانه مطبوعات استان قزوین
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: از شهرداری و شورای شهر در خواست داریم تا همزمان با روز خبرنگار که مصادف با روز 17 مرداد ماه است فضایی را جهت استقرار خانه مطبوعات در اختیار ما قرار دهند چرا که تا به اکنون خانه مطبوعات قزوین از فضای فیزیکی برخوردار نبوده است.
کد خبر: ۶۳۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 25 July 2018

مطبوعات قزوین

به گزارش تابناک قزوین، محمدکریم کاظم پور در صحن علنی شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه خانه مطبوعات قزوین یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های مطبوعات کشور است، افزود: در حال حاضر 250 فعال رسانه‌ای در قزوین فعال هستند که از این تعداد 147 نفر عضو رسمی و بیمه‌ای خانه مطبوعات هستند از سوی دیگر، در دوره‌های گذشته بیش از 400 نفر عضو خانه مطبوعات بودند که طبق پالایش انجام‌شده 250 فعال رسانه‌ای در استان شناسایی شدند.

 به گفته وی، شرط اصلی عضویت در خانه داشتن بیمه رسانه‌ای است به همین دلیل همه فعالان رسانه ای نمی توانند به عضویت این خانه در آیند .

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه  هم اکنون 97 نشریه دارای مجوز و پایگاه خبری در قزوین وجود دارد خبر داد: در ماه گذشته به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی چاپ 40 نشریه در استان متوقف‌شده است در نتیجه می طلبد مجوزهای نشریات مطابق با ظرفیت و نیاز استان صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل خانه مطبوعات استان نداشتن فضایی مستقل است که در آن مکان بتواند ضمن خدمات به خبرنگاران، مشکلات آنان را نیز بررسی کند اگر چه در سال گذشته شهردار وقت قول مساعدت این موضوع را داده بودند ولیکن با تغییر شهردار این وعده نتوانست تحقق پیدا کند.
 
کاظم‌پور بیان کرد: از شهرداری و شورای شهر در خواست داریم تا همزمان با روز خبرنگار که مصادف با روز 17 مرداد ماه است فضایی را جهت استقرار خانه مطبوعات در اختیار ما قرار دهند چرا که تا به اکنون خانه مطبوعات قزوین از فضای فیزیکی برخوردار نبوده است.
 
وی با اشاره به هفتمین جشنواره سراسری مطبوعات قزوین، افزود: در 11 بخش جشنواره 560 اثر به دبیرخانه ارسال‌شده است، با توجه به آثار ارسال‌شده رقابت بین 250 نفر برگزار می‌شود و نفرات برتر در جشنواره هم‌زمان با گرامیداشت روز خبرنگار مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس خانه مطبوعات قزوین از شهرداری خواستار شد در برگزاری جشن روز خبرنگار با خانه مطبوعات همکاری لازم را داشته باشد.
 
گفتنی است، بیمه خبرنگاران، لزوم شفاف‌سازی فعالیت‌های شورا، لزوم آموزش تخصصی اصحاب رسانه، ایجاد تناسب در آگهی‌های شهرداری و اختصاص به تمام رسانه‌ها و تعاونی مسکن خبرنگاران از دیگر مباحثی بود که طی این جلسه بین اعضای خانه مطبوعات و اعضای شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار