در هفته های اخیر گزارشی به همراه فیلم و تصویر از سوی خبرنگار تابناک از دهدشت منتشر گردید و اکنون روابط عمومی و مدیریت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه نسبت به آن واکنش نشان داده است و جوابیه ای صادر کرده است.
کد خبر: ۶۳۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶ 27 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در هفته های اخیر گزارشی از طرف خبرنگار تابناک به همراه فیلم و تصویر در خصوص کیفیت آب شرب شهرستان کهگیلویه و وجود رسوبات در آب شرب منتشر شد.

چند روز بعد از انتشار این خبر مدیریت و روابط عمومی شرکت آبفای شهری کهگیلویه نسبت به آن عکس العمل نشان داده است و در این زمینه جوابیه ای صادر و به این خبرگزاری ارسال نموده است که متن جوابیه عینآ منتشر میگردد.

 

در خصوص مطلب خبرگزاری تابناک به منظور نداشتن کیفیت لازم آب شرب شهر دهدشت در این زمینه لازم است روابط عمومی و مدیریت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه جهت شفاف سازی اذهان عمومی نکاتی را به صورت مختصر بیان نماید.

اول اینکه آب شرب شهر دهدشت به لحاظ داشتن پارامترهای استاندارد و سختی آب مطابق بررسی های بعمل آمده و انجام آزمایشات لازم در ردیف 10 آب اول کشور است.

دوم اینکه وجود املاح درون آب امری طبیعی برای آب های استخراج شده از اعماق زمین است و به دلیل اینکه بسیار ریز و غیر قابل رویت است و زیاد به چشم نمی آید در نتیجه برای آشامیدن مشکلی ندارد.

اما رسوباتی که به مرور زمان خصوصآ در ته کتری و دیگر وسایل آشپزخانه نمایان می گردد بیشتر به علت خطوط انتقال طولانی آب و وجود ایستگاه های پمپاژ بین راهی و شبکه توزیع زیاد و همچنین شکستگی بسیار بالا در سطح شهر است.

آب شهر دهدشت هم از این قانون مستثنی نیست و چون دارای 30 کیلومتر خط انتقال و تعداد 3 ایستگاه پمپاژ بین راهی و همچنین شبکه توزیع به متراژ 200 کیلومتر است در مواقع شکستگی و تعمیر و وارد شدن گل و لای به شبکه اصلی و همچنین جنس خود لوله که اکثرآ از نوع فلزی و آزبست قبلآ کار شده است رسوب می گیرد که با تلاش همه خدمتگزاران صنعت آب و فاضلاب، بیشتر این شبکه توزیع اصلاح و تبدیل به پلی اتیلن شده است در ضمن آب شرب شهر به صورت شبانه روزی توسط دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک کلزنی گازی می شود و به صورت روزانه از نقاط مختلف شهر نمونه برداری و در آزمایشگاه این امور آزمایشات میکروبی و شیمیایی توسط همکاران کنترل کیفی انجام میگیرد و به صورت نامحسوس میزان کلر آب شهر و دیگر پارامترها توسط مرکز بهداشت شهرستان کنترل می شود.

در آخر ضمن تشکر و سپاس از همه اصحاب رسانه که در حل مشکلات مردم و ارتباط بین مسئولین و مردم بیشترین سهم را دارند لازم است نکته ای را یادآور شوم و آن نکته این است که هر موقع نظر داشتند مطلبی و یا مقاله ای راجع به خدمات هر کدام از ادارات شهرستان در سایت خبری خودشان درج کنند از قبل برای شفاف سازی و رفع ابهام با مسئول مربوطه هماهنگی نمایند تا خدایی ناکرده باعث ایجاد نگرانی در بین همشهریان عزیز نباشیم.

در پایان از توجه ویژه خبرنگار تابناک و شفاف سازی و پرداختن به این مورد تشکر می کنیم.

نکته ای که مورد توجه است این است که چنانچه گزارشی مبنی بر مشکلات شهرستان از سوی رسانه ها مطرح می شود فقط به این امید است که آن مشکل از سوی مدیران و ادارات مربوطه در اسرع وقت حل شود و رفع مشکلات و معضلات شهروندان یکی از اهداف مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار