وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های امام جمعه این است که حرف و عملش یکی باشد. باید عمل ما ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) را نشان بدهد.
کد خبر: ۶۳۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 27 July 2018

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز اهواز، اظهار کرد: آیت‌الله طالقانی یک مجاهد نستوه بود که امام فرمود زبانش مقابل دشمنان مانند شمشیر مالک اشتر بود ولی در برابر دوستان بسیار مهربان بود. وی مظهر حسن اخلاق و تقوا بود که به یاد دارم گاهی به مجلس خبرگان می‌آمد روی صندلی نمی‌نشست و روی زمین می‌نشست که عده زیادی از آقایان به احترام وی صندلی را رها کرده و روی زمین می‌نشستند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: وی قبل از انقلاب از پیشتازان عرصه مبارزه و انقلابی‌گری بود و پس از پیروزی انقلاب نیز پشتیبان اصلی نظام و ولی فقیه بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: آیت‌الله طالقانی الگوی بسیار خوبی است و ما ائمه جمعه باید مراقب باشیم به سمت خاصی نرویم. باید آغوش ما برای همه باز باشد و مانند پدر عمل کنیم. یکی از ویژگی‌های لازم برای ائمه جمعه دلسوزی است، مردم دچار مشکلاتی می‌شوند و اینطور نیست که ملت انقلابی همیشه در آرامش و امن و امان باشد و امام جمعه در همه احوال باید در خدمت مردم و حلال و به‌دنبال چاره مشکلات باشد که اول به شخص خودم اشاره دارم.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های امام جمعه این است که حرف و عملش یکی باشد. باید عمل ما ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) را نشان بدهد.

امام جمعه اهواز گفت: لازم می‌دانم تشکری از مسئولان قوه قضاییه داشته باشم بابت تحرکی که اخیرا برای مبارزه با مفسدین داشتند که جلسه خوبی نیز با رئیس این قوه در تهران با وی داشتم. دیدارهایی را نیز با مسئولان دیگر داشتم که از این جمله می‌توانم به دیدار با رئیس مجلس اشاره کنم و پیرامون مسائل و مشکلات جاری داشتیم و درباره مشکل آب آبادان و خرمشهر نیز با وزیر دیدار کردم.

وی ادامه داد: نتایج خوبی در این جلسات حاصل شده و رضایت بخش بوده است. اما از آقایان می‌خواهم در رساندن آب به اطراف آبادان و نخیلات کمی تسریع کنند.

آیت‌الله موسوی جزایری اظهار کرد: قوه قضائیه دارد اخلال گران اقتصادی و مفسدین را تحت پیگرد قرار می‌دهد، از سوی دولت نیز حرکات مشابهی دیده می‌شود اما آنطور که انتظار می‌رود نیست و هنوز از دولت به‌شدت گله‌مند هستیم از این بابت که ضعف برخورد دارد و مثلا تعزیرات فلج است در حالی‌که باید گران فروشان را تحت فشار گذاشت.

وی افزود: در این باره با مسئولان کشوری صحبت کردم که گفتند نیرو کم داریم، مگر شما نمی‌دانید که دریای خروشانی از نیرو به‌نام بسیج داریم که آماده است به انقلاب خدمت بکند. چرا مدیر تعزیرات از بسیج درخواست نیرو نمی‌کند در حالی که بسیج پول نیز نمی‌خواهد و فی سبیل الله کار می‌کند. امام در هر مورد که احساس خطر می‌کرد کار را به بسیج و سپاه واگذار می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: امروز این ترامپ بدبخت و بیچاره، در یمن مقابل چند بسیجی دچار درماندگی شده است و کشتی‌های نفتکش آن‌ها را با موشک می‌زنند و دیدیم که عربستان اعلام کرد دیگر باب المندب برای ما امن نیست.

وی ادامه داد: در یمن انصارالله دولت نیست و یک عده بسیجی هستند، آن وقت چطور کشور قدرتمندی مثل ایران را تهدید می‌کنید؟ یقینا از این تهدیدها پشیمان خواهید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار