کد خبر: ۶۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 19 July 2015

باد شدید و وقوع توفان که عصر یکشنبه استان البرز را در نوردید خساراتی را در این استان برجای گذاشت و باعث آبگرفتگی شدید برخی معابر شد.

به گزارش ایرنا،پدیده گردو غبار که ازپنج شنبه هفته گذشته استان البرز به ویژه شهرستان کرج و فردیس را فرا گرفته بود، دقایقی پیش با وقوع رگبار شدید و توفان برخی از معابر شهر کرج و فردیس را دچار آبگرفتگی کرد.

بر اساس این گزارش، رگبار شدید، باران و آبگرفتگی برخی از معابر و خیابان های اصلی و فرعی شهرستان های کرج و فردیس را فرا گرفت و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد.

وزش باد شدید باعث ریزش دیوار یک ساختمان بر روی یک عابر شد که نامبرده توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد. همچنین باد شدید چند درخت در کرج و شهرستان فردیس را شکست.

این گزارش حاکی است، به دنبال توفان و باد شدید برق برخی از محلات شهرستان های کرج و فردیس قطع شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز اعلام کرد که بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب در استان البرز به ویژه شهرستان های کرج و فردیس رگبار و رعد و برق، در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی شده است.

منصور رحمانیان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: طبق بررسی نقشه های هواشناسی، از امروز ابرهای باران زا همراه با وزش باد استان البرز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. فردا دوشنبه از شدت گردو خاک در استان البرز کاسته می شود.

همچنین وضعیت هوا در محور کرج - چالوس در حال حاضر ابری همراه با وزش باد است. ماکزیمم سرعت باد در این محور 72 کیلومتر بر ساعت است.

رحمانیان گفت: گردو خاک منشا محلی دارد و بادی است که در استان ایجاد می شود و گرد وخاک را به وجود می آورد.

وی افزود: گردو خاک از تاکستان آغاز شده و دشت قزوین و جنوب نظرآباد جزو مناطقی هستند که گردوخاک را ایجاد می کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرزگفت: در سال 90 عمق چاه های استان البرز 90 و 75 متر بود که اکنون عمق چاهها به 275 متر رسیده است که این عوامل باعث شده که بادهایی که می وزد، ایجاد گردوخاک کند.

مدیر کل هواشناسی استان البرز از مردم خواست در زمان وقوع سیلاب از نزدیکی به حاشیه رودخانه ها و کانال های آب خودداری کنند.

عوامل خدمات شهری شهرداری کلانشهر کرج با اعزام تیمهای خدماتی در حال پاکسازی معابر عمومی در کرج و فردیس هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار