مردم نیکوکار استان یزد در سه ‌ماهه نخست امسال 483 میلیون تومان زکات به کمیته امداد پرداخت کردند که 95 درصد از این کمک‌ها در امور محرومان و پنج درصد برای ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.
کد خبر: ۶۳۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 29 July 2018

«غلامرضا مشعل‌چی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ضمن ارائه گزارشی از زکات جمع‌آوری‌شده در سه‌ماهه نخست سال 97 به نحوه هزینه‌کرد آن در اين مدت پرداخت .

وي با بیان این که 317 عامل افتخاری و 224 مبلغ زکات برای ترویج این فریضه الهی با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: مردم نیکوکار استان یزد طی سه‌ماهه نخست سال جاری 483 میلیون تومان زکات به کمیته امداد پرداخت کردند که 95 درصد از این کمک‌ها در امور محرومان و پنج درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

مشعل‌چي با بیان اینکه 37 درصد از زکات اختصاص‌یافته در بخش محرومان برای معیشت آنان هزینه شد، افزود: 30 درصد دیگر از زکات جمع‌آوری‌شده برای ساخت، مرمت و بازسازی منازل محرومان، 23 درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و 10 درصد برای کمک به هزینه درمانی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت طی سه‌ ماهه نخست سال 97 اختصاص یافت.

وي افزود: 263 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و 220 میلیون تومان زکات واجب بوده است.

معاون کمیته امداد استان یادآور شد: سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد 11 میلیارد و 650 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که 58 درصد زکات در امور محرومان و 42 درصد در ساخت و مرمت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

اين مسئول همچنين عنوان كرد: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار