دبیر ستاد برگزاری جشن گلریزان سبزوار از کمک یک میلیارد و 112 میلیون ریالی مردم در جشن گلریزان سبزوار خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸ 21 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین کیلوانلو در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کمک یک میلیارد و 112 میلیون ریالی مردم سبزوار در جشن گلریزان این شهرستان اظهار داشت: ستاد جشن گلریزان سبزوار از سه سال گذشته در شهرستان مستقر شده که در هر سال ما شاهد حضور چشمگیر خیران در این جشن هستیم.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان در سبزوار در قالب سه جشن مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشن در حقیقت یک سنت و آیین برخواسته از گود زورخانه و تاریخ آن به دوره سربداران باز می‌گردد که ما نیز این جشن را براساس این سنت ابتدا در گود زورخانه با حضور همه پهلوانان و ورزشکاران شهرستان برگزار می‌کنیم که در این مراسم نیز کمک‌های پهلوانان جمع‌آوری می‌شود.

کیوانلو با بیان اینکه دو جشن دیگر ویژه خیران و عموم مردم برگزار می‌شود، ادامه داد: در این دو جشن کمک‌های مردم و خیران را جمع‌آوری می‌کنیم که در همه این جشن‌ها شاهد حضور مردم و کمک‌های آنان هستیم.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را یک مسئله مهم دانست و گفت: وقتی ما واژه زندانی در ارتباط با کسی استفاده می‌کنیم، افراد برداشت‌های خاصی را در این زمینه دارند، اما زندانی جرائم غیرعمد در حقیقت مجرم نیست و به سبب اتفاقی مالی مانند دیه و یا مهریه به زندان افتاده و با زندانیان دیگر تفاوت دارد.

معاون اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی سبزوار با بیان اینکه ما در شهرستان اولویت مهم کاریمان را روی فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با زندانی جرائم غیرعمد گذاشتیم، افزود: این اقدام به خوبی در ستاد سازماندهی و باعث شد تا ما امروز شاهد باشیم که هنوز کمک‌های خیران ادامه داشته باشد.

وی افزود: تاکنون یک میلیارد و 112 میلیون ریال جمع‌آوری کرده‌ایم که با توجه به حضور خیران در محل ستاد و ارائه کمک‌های خود این مبلغ افزایش می‌‌یابد.

کیوانلو با بیان اینکه در همان ابتدای تشکیل ستاد در ماه مبارک رمضان امسال شاهد گسیل شدن کمک‌های خیران بودیم، گفت: در همان ابتدای تشکیل ستاد فردی مبلغی 400 میلیون ریال را به ستاد کمک کرد که منجر به آزادسازی تعدادی زندانی جرائم غیر عمد گشت، که یکی از این افراد در همان شب جشن خیران آزادسازی شد.

وی با اشاره به تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در زندان سبزوار ادامه داد: امسال تعداد 19 زندانی جرائم غیرعمد داریم که در انتظار کمک‌های مالی خیران و مردم عزیز هستند و کل مبلغ بدهی این زندانیان 19 میلیارد و 775 میلیون ریال است.

معاون اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار با بیان اینکه در سال گذشته نیز به همت خیران و مردم سبزوار در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 634 میلیون ریال کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان جمع‌آوری شد، اضافه کرد: سال گذشته تعداد 30 زندانی جرایم غیرعمد با همت ستاد دیه شهرستان آزاد شدند که بالغ بر 33 میلیارد ریال بدهی مالی داشتند.

وی با اشاره به اینکه شاکیان این مددجویان از بخشی از طلب مالی خود گذشت کردند، تصریح کرد: به همت مددکاران زندان نیز مبلغ 20 میلیارد و 110 میلیون ریال شاکیان گذشت کردند که امسال نیز با همت واحدهای مددکاری زندان سبزوار سعی می‌شود تا شاکیان از بخشی از طلب خود صرف‌نظر کنند و به نوعی خود خیر این جشن باشند.

کیوانلو گفت: در جشن گلریزان امسال نیز زندانی داشتیم که در محل برگزاری جشن شاکی این فرد از طلب خود صرف نظر کرد و این فرد نیز به آغوش خانواده بازگشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار