مدیرکل دامپزشکی خوزستان تشریح کرد:
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به انتشار اظهارنظر دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه در خصوص نارضايتي دامداران اميديه از عملكرد شبكه دامپزشکی گفت: با اقدامات انجام شده در سال جاري تاكنون هيچگونه كانون بيماري تب برفكي و سل در شهرستان امیدیه مشاهده نشده است.
کد خبر: ۶۴۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 25 August 2018

مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: مجموعه اداره‌كل دامپزشكي خوزستان از جمله اداره دامپزشكي شهرستان اميديه با استفاده از نيروهاي متعهد و آشنا به اهداف و قوانين سازمان دامپزشكي با يك رويكرد سيستمي و با استفاده از مولفه‌هايي همچون كار تيمي جهت كنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي دامي و همچنين بيماري‌هاي مشترك تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: اداره دامپزشکی اين فعاليت‌های شبانه‌روزي را به دور از هر گونه تبليغات كاذب انجام می‌دهد که در این راستا اداره دامپزشكي شهرستان اميديه در حوزه‌هاي نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي و همچنين بهداشت بيماري‌هاي دامي اقدامات قابل قبولي را انجام داده است به طوری كه در پنج ماهه سال جاري 34 هزار و 866 رأس دام سنگين و سبك عليه بيماري تب برفكي در اين شهرستان واكسينه شدند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: همچنين در خصوص واكسيناسيون عليه بيماري بروسلوز تعداد 6092 رأس دام سبك و سنگين ايمن شدند.

کنارکوهی بیان کرد: در راستاي پيشگيري و كنترل بيماري‌هاي دامي و زئونوز، واكسيناسيون 67 هزار و 904 رأس گوسفند عليه بيماري آبله و 15 هزار و 811 نوبت واكسيناسيون عليه بيماري PPR و سمپاشي 58 هزار و 950 متر مربع اماكن دامي از جمله خدمات ارائه شده هستند.

وی عنوان کرد: با اقدامات انجام شده در سال جاري تاكنون هيچگونه كانون بيماري تب برفكي و سل در شهرستان امیدیه مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي، بازرسي‌هاي روزانه از واحدهاي مرتبط در تمام مراحل از توليد، توزيع و عرضه انجام مي‌شود و شهرستان اميديه جزو شهرستان‌هايي است كه كشتارگاه آن مجهز به اتاق سرد جهت نگهداري 24 ساعته گوشت توليدي است.

وی افزود: همچنين تعداد 1535 بازديد در اين حوزه در پنج ماهه نخست سال جاري انجام شده است.

کنارکوهی بیان کرد: اظهارنظرهاي غيرتخصصي و خلاف واقع از سوي بعضي از افراد كه هيچگونه آشنايي و ارتباط مفهومي با فعاليت‌هاي دامپزشكي ندارند، نه تنها كمكي به دامداران شهرستان امیدیه نمی‌كند بلكه موجب ايجاد نگراني‌هاي كاذب و دلسردي جهت توجه به توليدات دامي كه ركن اساسي اقتصاد هر جامعه است مي‌شود بنابراین به به چنين فرد يا افرادي توصيه می‌شود به جاي پرداختن به چنين موضوعاتی با پرسنل اداره دامپزشكي شهرستان اميديه در جهت خدمت‌رسانی به دامداران همکاری کنند.

پیش از این امیر شریفات دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه با انتقاد از عملکرد شبکه دامپزشکی این شهرستان گفته بود: جمعی از دامداران امیدیه از عملکرد دامپزشکی شهرستان رضایت ندارند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دامپزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار