معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری جشن‌های ولایت در بقاع متبرکه استان به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 27 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،حجت‌الاسلام توسلی اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم برنامه جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه شاخص استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه های جشن از ۳۰ مردادماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه دارد، افزود: علاوه بر برگزاری مراسم جشن در شب عید غدیر در بقاع شاخص استان، در صبح روز عید غدیر همزمان در بقاع سراسر کشور مراسم جشنی که منتهی به نماز جماعت و اطعام است برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در روز هشتم شهریور ساعت ۱۷ همایش سراسری بانوان ولایی در بقاع شاخص برگزار می شود و همچنین شاهد برپایی نمایشگاهی برای عرضه محصولات فرهنگی متناسب با عید غدیر در بقاع هستیم.

حجت الاسلام توسلی از حرکت کاروان های مردمی در عید غدیرخم خبر داد و افزود: افزون بر برپایی موکب پذیرایی به نام امام علی(ع) با تعامل هیئات مذهبی، نمایشگاه شهدای با عنوان امام زادگان عشق همجوار قبورشهدا و فضای مناسب بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اطعام در روز عید غدیر در بقاع متبرکه امام زاده احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب، امام زاده احمد سنقر، امام زاده مهدی هرسین و امام زاده باقر بیستون از محل نیات موقوفات برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در سطح شهر کرمانشاه نیز مراسم اطعام در روز عید غدیر از محل موقوفات در امام زاده ابراهیم طاقبستان، سیده فاطمه و مسجد صاحب الزمان برگزار می شود که در هر بقعه حدود ۱.۵ تا ۲ هزار پرس غذا توزیع می شود.

حجت الاسلام توسلی بازسازی واقعه غدیر، برگزاری مسابقه طرح حافظان غدیر، تجلیل از واقفان، شعرا و نویسندگان و پژوهشگران غدیر، تجلیل از اسامی با نام و کنیه امیرالممومنین(ع) را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده ویژه شب و روز عید سعید غدیر دانست.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار