تابناک هرمزگان- مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید دوره ای از بندرعباس: خدمت رسانی مطلوب به هنرمندان در راس خدمات فرهنگ است.
کد خبر: ۶۵۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 02 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، علی غیاثی در جمع روسای ادارات ستادی و شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تأکید بر اهمیت خدمت رسانی با اربابان رجوع گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در رشته های مختلف در راس خدمت رسانی قرار دارند و همه کارکنان موظف به رعایت تمام شئونات اداری در حین خدمات رسانی هستند.

وی حفظ احترام و شان هنرمندان را از اهم آداب کار در حوزه فرهنگ و هنر دانست و افزود: هنرمندان قبل از هر نوع درخواستی به نحوه برخورد ، گفتار و کردار کارمند توجه می کنند و اگر شأن و احترام آنها رعایت شود وارد مقوله ها و درخواست های دیگر می شوند.

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر استقرار اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و عنوان داشت : اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه مستلزم زیرساخت فرهنگی است و بر همین اساس مدیران و مسئولان فرهنگی نقش به سزایی در گسترش این فرهنگ در جامعه دارند و باید در این راستا دستگاه های فرهنگی الگوی دیگر بخش ها باشند.

غیاثی به ظرفیت های عظیم استان هرمزگان در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت : هرمزگان از وسعت بسیار ، اقوام متعدد و تنوع فرهنگی ، هنرمندان بزرگ و... برخوردار است و بسیاری از این ظرفیت ها هنوز برای مردم کشور و جهان ناشناخته مانده است و این وظیفه مدیران فرهنگی است که برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: هنر و فرهنگ هرمزگان حرف های زیادی برای ارائه در سطح بین المللی و ملی دارد و در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده هر نوع همکاری و تسهیل مسیر و افزایش حمایت هاست.

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به ادارات شهرستانی را بعنوان یک اولویت اصلی قلمداد کرد و اذعان داشت : با حمایت هایی که در دستور کار قرار دارد سطح شهرستان ها ارتقاء خواهد یافت و به تبع آن هنرمندان در شهرستان ها تقویت می شوند.

غیاثی عنوان کرد: بودجه جاری و عمرانی برای پژوهش فرهنگ عامه در شهرستان ها افزایش خواهد یافت و یکی از شاخص ارزیابی مدیران کل میزان توجه به شهرستان ها ، سرکشی به آنها و توزیع مناسب بودجه و برنامه ها می باشد.

وی از اختصاص بودجه ای ویژه به شهرستان ها خبر داد و بیان داشت: با رایزنی های صورت گرفته اعتباری ویژه از سوی وزارت جذب و به حساب شهرستان های هرمزگان واریز می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه ساخت فرهنگسرا در شهرستان ها از ضروریات است و هزینه ساخت آن با دهیاری ها و تجهیز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

در ادامه این جلسه روسای ادارات ستادی و شهرستانی به بیان مشکلات و پیشنهادات به ویژه افزایش اعتبارات ، اتمام پروژه های نیمه تمام ، گسترش دوره های آموزشی ، حمایت از هنرمندان برای ارائه آثار در تهران و سایر استان های کشور ، توجه به امور رفاهی کارکنان و... پرداختند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار