استاندار قزوین در جمع سپاهیان و بسیجیان استان:
استاندار قزوین در جمع سپاهیان و بسیجیان استان گفت: مردم در دفاع از نظام اسلامی و مقابله با دشمنان با همه تنگناها یک صدا هستند و با همراهی و همدلی مردم امیدواریم مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۶۵۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 02 September 2018

به گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جمع سپاهیان و بسیجیان در حسینیه سپاه صاحب الامر عج قزوین گفت: اگر بقیه دستگاهها کمک نکنند نمی توان کاری را پیش برد و در این شرایط انتظار داریم با وحدت و همدلی از مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: هفته دولت فرصت مناسبی است تا خدمات دولت را منعکس کنیم و امسال در میان بیش از ۱۴۲۴ پروژه یک نیروگاه بزرگ ۶۲ مگاواتی در سیاهپوش طارم به بهره برداری رسید که در مدت یک سال ساخته شد.

زاهدی بیان کرد: در استان قزوین تاکنون ۱۴۰ مگاوات برق بادی به بهره برداری رسیده و تا پایان سال به ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در انرژی باد و خورشید ظرفیت های خوبی در استان قزوین وجود دارد که باید نسبت به فعال سازی آنها اقدام کرد.

زاهدی تصریح کرد: در تحلیل شرایط فعلی که چرا به وضعیت موجود رسیده ایم؟باید گفت اقتصاد ما وابسته به نفت  هست و در رژیم گذشته،نسخه  ای امریکا برای ما بنام اصلاحات ارضی پیچید که هم کشاورزی را نابود کرد و هم با پولی که به مالکان داد زمینه مهاجرت به شهرها،حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی را فراهم کرد.

وی افزود: درگذشته مالکین، پولهای اراضی فروخته شده را به شهرها آورده و زمین مسکونی خریدند که به تبع آن ملک و زمین ارزش پیدا کرد و ریشه آن در تزریق پولهایی بود که از محل اجرای برنامه اصلاحات ارضی به دست آمده بود.

استاندار گفت: این روند ادامه داشته و امروز ۵۰۰ هزار خانه خالی مسکونی داریم درحالیکه قیمت ها بالا رفته و مسکن به یک موضوع و مقوله سرمایه گذاری تبدیل شده و در حالی که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور داریم اما قیمت ها هم بالاست.

وی یادآورشد: امروز خودرو هم به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است .

زاهدی تصریح کرد: از طرف دیگر طی سنوات گذشته هر روز یک بانک تاسیس شد و نقدینگی را جمع و نگهداری کرد و امروز یک جامعه وابسته به وام و بانک داریم و یک حرص و ولعی در جامعه ایجاد شد که اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و بانکها به سمت بنگاه داری روی آوردند.

وی اظهارداشت: سیستم بانکی از بدو تاسیس نه با هدف سرمایه گذاری بلکه به منظور نگهداری پول شکل گرفت.

استاندار گفت: در حال حاضربانکها آنقدر ملک و املاک دارند که ۴۰ درصد سرمایه آنها کارخانه و ساختمان است و در کنار همه اینها موضوع نقدینگی در کشوراست که به درستی مهار نشد چون اگر نقدینگی وارد حوزه تولید می شد به اشتغال و تولید منجر می شد و از تورم جلوگیری می کرد.

وی افزود: پرداخت یارانه دست کردن در جیب فقرا به نفع پولدارها بود و۱۰ سال است یارانه می پردازیم و یک تریلیون و ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی داریم و امدن ترامپ و تغییراتی که در عرصه بین المللی ایجاد کرد تورم را بالا برد.

استاندار گفت: اقتصاد وابسته به نفت، اشتباه مدیریتی و فشار خارجی از علل مشکلات کنونی است و امروز طلا،سکه و ارز نوسان شدیدی دارد و در معیشت مردم مشکل ایجاد کرده که باید بتوان این شرایط را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان به حوادث دی ماه سال گذشته دل بسته اند و فکر می کنند می توانند به هدف برسند در حالی که در یک ماه گذشته دهها فراخوان از سوی رسانه های بیگانه داده شد اما هیچ تجمعی نداشتیم.

زاهدی گفت:دوجریان سلطنت طلب و نفاق در این شرایط وارد کار شده اند اما جریان سلطنت طلب هیچ طرفداری در داخل ندارد هرچند بنیه مالی قوی دارند اما تعدادشان کم است و مردم از جریان نفاق هم متنفرند.

وی اضافه کرد: کنار هم قرار گرفتن رجوی و رضا پهلوی بزرگترین ضربه را به دشمنان زده و دیگر هیچ فراخوانی استقبال نمی شود.

استاندار بیان کرد:امروز در جنگ اقتصادی هستیم هر چند اشتباه هم داریم اما اصلاح می کنیم و امیدواریم از این شرایط عبور کنیم زیرا با جنگ، تحریم و سختیها آشنا هستیم و مردم هر کجا احساس کنند نظام در خطر است حتی اگر ناراضی باشند می ایستند و دفاع می کنند.

 

 

 

 

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار