معاون بهبودات دامی سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: 710 تن عسل از زنبورستان های این استان تولید و برداشت شد.
کد خبر: ۶۵۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 04 September 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی شیرخانی اظهار داشت: میزان تولید عسل امسال در مقایسه با سال گذشته از رشد هشت درصدی برخودار بوده است.

وی علت افزایش میزان تولید عسل امسال را بارندگی های خوب اوایل سال، پوشش گیاهی مناسب در مراتع، گل دهی مطلوب اراضی طبیعی در سال جاری ذکر کرد.

به گفته شیرخانی ارزش ریالی این مقدار عسل برداشت شده از سوی کندوداران استان ایلام در سال زراعی جاری 355 میلیارد ریال است.

وی ارائه تسهیلات بانکی، صدور دفترچه زنبورداری، صدور کارت تردد به مناطق مرزی، بیمه کردن کلنی های زنبورعسل از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی، تامین نهاده های مورد نیاز زنبورداران، برگزاری دوره های آموزشی را از جمله خدمات حمایتی سازمان جهادکشاورزی و دیگر دستگاه های مربوطه به زنبورداران استان ایلام برشمرد.

وی یادآور شد: استان ایلام دارای 79 هزار کلنی زنبور عسل مدرن است که یک هزار و 330 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 441 نفر در فصل برداشت در این حرفه مشغول به کار هستند.

شیرخانی اظهار داشت: بیشترین کلنی در شهرستان ایلام با 24 هزار و 500 کندو و شهرستان دره شهر با 14 هزار و 500 کندو کمترین کلنی را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار