معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس بر ضرورت توجه به نکات ایمنی برای ساخت داربست در مسیر خطوط برق برای برپایی تکایا و ایستگاه‌های پذیرایی از عزاداران تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 06 September 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه  خبرنگاران:حمیدرضا جلایر معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از آنجا که در زمان برگزاری مراسم ایام ماه محرم هیات و دسته‌های عزاداری از وسایلی مانند بیرق، علم و کتل استفاده می‌کنند، گاهی اوقات شاهد حوادث ناگواری نظیر برق گرفتگی و آتش سوزی ناشی از برخورد این وسایل با شبکه‌های توزیع برق هستیم که صدماتی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: از آنجا که نصب بنر و پرچم مختص ایام سوگواری بر روی پایه‌های برق و سایر تجهیزات جانبی منجر به وقوع حوادث برق گرفتگی می‌شود، بنابراین هیات‌های مذهبی از ساخت و جوشکاری روی پایه‌ها و به دنبال آن صعود افراد از تاسیسات برق رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کنند.

حمیدرضا جلایر بیان کرد: همچنین از ساخت و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرو رسانی برق برای برپایی تکایا و همچنین ایستگاه‌های پذیرایی از عزاداران خودداری کنند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به نحوه تامین برق هیات‌های مذهبی اشاره و تصریح کرد: مسئولان هیات‌ها می‌توانند ضمن مراجعه به مدیریت‌های برق و اداره‌های تابعه نسبت به ثبت نام و گرفتن انشعاب موقت اقدام کرده و از هرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی نصب شده و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق توسط اعضاء و یا مسئولان هیات مذهبی پرهیز کنند.

این مقام مسئول بر ضرورت توجه و بررسی تجهیزات برقی نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید تجهیزات برقی مورد استفاده هیات‌های مذهبی همچون سیم، کابل و تابلو‌های برقی قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولین هیات مورد بازرسی دقیق قرار گیرند تا نواقص احتمالی آن‌ها برطرف شوند.

جلایر افزود: با توجه به احتمال وقوع بارندگی مسئولین می‌بایست با محفوظ نگه داشتن اتصالات کابل‌ها و فیوز وسایل برقی از قرار گرفتن آن‌ها در معرض باران جلوگیری کنند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق رسانی در صورت بروز حادثه تاکید کرد و گفت: عزاداران، در زمان وقوع هرگونه حادثه احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق رسانی نصب شده به ویژه کنتور برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق اداره‌های برق پیگیری و یا از طریق شماره ۱۲۱ موارد را به اتفاقات برق اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار