مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در استان قم حدود دو هزار و 500 تعاونی داریم، 20 درصد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی هستند.
کد خبر: ۶۵۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹ 08 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم با اشاره به ویژگی‌های تعاونی‌ها اظهار کرد: تعاونی‌ها سازمان‌های مردم سالار هستند و افراد در تعاونی‌ها، حق رای مساوی دارند، خودگردانی و عدم وابستگی جزو ویژگی‌های تعاونی‌ها است.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها برای توسعه پایدار جامعه فعالیت می‌کنند، لازمه ثبت یک تعاونی، وجود هفت نفر عضو و تبعه ایرانی بودن اعضا است، مجمع عمومی یک تعاونی از طریق رای گیری، هیأت مدیره تعاونی را انتخاب می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: شرکت‌های تعاونی نماد مردم سالاری دینی محسوب می‌شوند و در استان قم حدود 2500 تعاونی داریم، 20 درصد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی هستند و نزدیک به 160 هزار نفر عضو تعاونی‌های استان قم به غیر از تعاونی‌های سهام عدالت هستند.

کاویانی با اشاره به کمک‌های دولت به بخش تعاون استان قم اظهار کرد: ضریب مالیاتی شرکت‌های تعاونی را در استان قم کاهش دادیم، 27 تعاونی جدید در استان تشکیل شدند و با حمایت مجلس و قوه قضائیه، بسیاری از مشکلات تعاونی‌های استان را در جلسات هفتگی پس از احصاء، حل کردیم.

وی ادامه داد: در هفته تعاون، چند تعاونی جدید در استان قم تشکیل شد و همچنین از 12 تعاونی برتر در استان با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات عالی استان قم تقدیر کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: 733 هزار نفر در استان عضو تعاونی‌های سهام عدالت هستند و هم اکنون تعاونی‌های استان قم برای 11 هزار نفر شغل ایجاد کردند، 22 درصد تعاونی‌های استان مربوط به بخش صنعت است.

کاویانی با اشاره به برنامه‌های آتی بخش تعاون استان قم اظهار کرد: توسعه تعاونی‌های روستایی را در استان در دستور کار داریم و بخش زیادی از جرایم مالیاتی تعاونی‌های استان بخشوده شده است، همچنین نمایشگاه‌هایی برای بخش تعاون استان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها و تعاونگران منادیان برابری و عدالت اجتماعی هستند و در مکتب تعاون به همه فرصت حضور در صحنه‌های اقتصادی داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: اگر رشد و توسعه تعاونی‌ها به اندازه ای باشد که آحاد جامعه را در بر بگیرد، ریشه کن کردن فقر و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه دور از دسترس نیست، تعاونی‌ها کانون‌های اقتصادی و اجتماعی هستند که با ترویج فرهنگ مشارکت، فرصت‌های شغلی پایدار در جامعه فراهم می‌کنند.

کاویانی با اشاره به مزایای توسعه تعاونی‌ها در جامعه اظهار کرد: تعاونی‌ها هزینه‌ها را کاهش و بهره وری را افزایش می‌دهد، توسعه تعاونی‌ها موجب می‌شود که ثروت در یک نقطه جمع نشود و فقر هم نابود شود، تعاونی‌ها اقتصاد عادلانه را برای یک جامعه به ارمغان می‌آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایین ‌ترین قیمت تمام شده تولید یک محصول در تعاونی‌ها به دست می‌آید و بهترین نسخه برای اقتصاد مقاومتی تقویت بخش تعاون است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار