رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اردبیل گفت: تنها با همراهی و همکاری مردم می‌توانیم طرح تفکیک از مبدا را در جمع‌آوری و دفع پسماند شهری به سرانجام رسانیم.
کد خبر: ۶۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 23 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی نعمتی صبح امروز در جلسه مشورتی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما همچنان در جمع‌آوری و دفع پسماند شهری و مدیریت این حوزه با چالش‌ها و محدودیت‌ها و نارسایی‌ها روبه‌ور هستیم که اگر نظارت و کنترلی انجام نشود بر دامنه این مشکلات و نارسایی‌ها افزوده خواهد شد.

وی ضرورت توجه به شیوه‌های نوین را در جمع‌آوری زباله و مدیریت پسماند یادآور شد و افزود: ما با همراهی مردم بهتر می‌توانیم طرح تفکیک از مبدا را در این حوزه اجرایی کنیم که قطعا با اطلاع‌رسانی و فراگیر شدن مباحث و موضوعات مختلف می‌توان در این زمینه حرکت موثری را به سرانجام رساند.

عضو شورای شهر اردبیل اهمیت تعیین تکلیف املاک و اراضی بایر در رفع مزاحمت‌ها و خطرهای احتمالی عمومی را یادآور شد و گفت: بر‌اساس مصوبه شورای شهر باید این املاک بایر تعیین تکلیف شده و یا حداقل دیوارکشی در محدوده آنها انجام شود.

نعمتی با اشاره به موضوع فرهنگ و تقویت نهادینه شدن برخی از امور و فرهنگ‌سازی‌ها بر محور نیازمندی‌های جامعه بیان کرد: ما باید در زندگی شهرنشینی خودمان یک بازنگری حقیقی را به وجود آوریم و این بازنگری‌ها به شکل مستمر و در طول زمان اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: بنده بارها اعلام کردم که 50 درصد مشکل ترافیکی به نحوه غلط رانندگی ما برمی‌گردد که آموزش صحیح رانندگی را ندیده‌ایم که در این باب الزامات رانندگی صحیح و فضاسازی درست در این زمینه باید در اولویت باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود در فعالیت‌های فرهنگی نگاه مردمی همراه با ایجاد تغییر به شکل مستمر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد چراکه بیشترین فرصت‌ها به دنبال سهل‌انگاری‌های غلط اتفاق افتاده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار