آئین افتتاح طرح هجرت 3 با حضور مسوولان آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهاوند و دانش آموزان شامگاه چهارشنبه در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 23 July 2015
آئین افتتاح طرح هجرت 3 با حضور مسوولان آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهاوند و دانش آموزان شامگاه چهارشنبه در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی آموزش و پرورش در این مراسم گفت: امسال در طرح هجرت 3 250 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه دوم به همراه استادکاران مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در زمینه سازندگی می باشد افزود: در این طرح دانش آموزان در زمینه های زیبا سازی، رنگ آمیزی، دیوار نویسی و تعمیر و تجهیز مدارس در کنار استادکاران حضور دارند و مدارسی که نیازمند به تعمیرات جزئی و زیبا سازی دارند شناسایی شده که در طول مدت اجرای طرح مورد بازسازی قزار می گیرند.

وی افزود: دانش آموزان با شرکت در طرح هجرت هم به آموزش و پرورش کمک می کنند و هم در محیط کاری قرارمی گیرند و در سازندگی فضای آموزشی خود مشارکت دارند.

سلگی به نتایج اجرای طرح هجرت 3 در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته طرح هجرت در 17 فضای آموزشی به اجرا در آمد.

وی گفت: این طرح از امروز به مدت 40 روز ادامه می یابد و دانش آموزان علاوه بر مشارکت در عرصه های زیبا سازی در برنامه های فرهنگی که به صورت متمرکز برگزار می شوند مشارکت خواهند داشت.

در این مراسم فرمانده ناحیه بسیج مقاومت شهرستان نهاوند نیز با بیان اهداف اجرای طرح هجرت گفت: طرح های هجرت یک و 2، بعد از پیروزی انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی در قالب جهادسازندگی در سطح وسیعی در کشورمان به اجرا درآمد که هدف آنها ساماندهی خرابی های دوران قبل از پیروزی انقلاب بود و هدف از اجرای طرح هجرت 2 نیز آبادانی و سازندگی و رفع خسارتهای ناشی از دوران جنگ بود.

وی افزود: طرح هجرت 3 در راستای طرح های هجرت یک و دو، بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترغیب دانش آموزان به کار و تلاش و به منظور پرکردن اوقات فراغت در تابستان طراحی شده و در این باره از آموزش و پرورش خواسته شده تا به نحو پسندیده به اجرای این طرح همت گمارند.

سرهنگ کامران کریمی افزود: اردوهای طرح هجرت با هدف تقویت روحیه جهادی و خودباوری و آشنایی با فرهنگ کار و محرومیت زدایی، استفاده مطلوب از اوقات فراغت و در راستای پرورش تفکر و شخصیت نوجوانان و جوانان در راستای مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس و همکاری با ادارات برگزار می شود.

وی هدف از اجرای طرح هجرت 3 بسیج را غنی سازی اوقات فراغت و آشناسازی دانش آموزان با مهارت های مختلف عنوان کرد و گفت: محرومیت زدایی از مناطق محروم با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و گسترش فرهنگ کار و روحیه جهادی در بین دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح جهادی می باشد.

وی اجرای مسابقات و برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی سپاه نهاوند در کنار اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش عنوان کرد.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار