"دکه ی خبری تابناک همدان"درنظردارد؛همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۶۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 25 July 2015
مردم قدردان تلاش های تیم مذاکره کننده

ایرنا - امام جمعه تویسرکان گفت: عموم مردم، کارشناسان و نخبگان نسبت به دولت یازدهم و تلاش های آن برای حل مشکلات کشور اعتماد دارند.
حجت الاسلام مرتضی موحدی در شورای اداری تویسرکان افزود: رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره کننده هسته ای ابراز اعتماد کردند و آنها را افرادی امین، شجاع و غیرتمند دانستند.

وی ادامه داد: اکنون دولت به صورت شبانه روزی برای خدمت به مردم تلاش می کند و مردم نیز قدردان تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای هستند.


تویسرکان؛ پایلوت دولت الکترونیک دراستان

ایرنا - وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: طرح معرفی تویسرکان به عنوان شهر آزمونه برای استقرار دولت الکترونیک مورد بررسی کارشناسانه قرار می گیرد.
محمود واعظی شامگاه جمعه در حاشیه نشست بررسی زیر ساخت های ارتباطی شهرستان تویسرکان در جمع خبرنگاران افزود: نشست امروز پیرو بررسی روند اجرای 14 مصوبه جلسه برگزار شده در دی ماه سال گذشته انجام گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد وعده ها و قول های داده شده در آن جلسه در طول 6 ماه گذشته محقق شده است اظهار رد: شهرستان تویسرکان در بخش ارایه خدمات تلفن ثابت هیچ مشکلی ندارد.

وی عنوان کرد: به درخواست مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه تویسرکان مهد فرهنگ و برخوردار از افراد تحصیل کرده بسیار است تصمیم بر آن است تا پس از بررسی های لازم شهرستان تویسرکان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک در استان مطرح شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین ارایه خدمات لازم به شهرک های صنعتی و مراکز آموزش عالی در شهرستان تویسرکان در راستای بهره مندی بیشتر از خدمات اینترنتی و فیبرنوری برای افزایش سرعت از سوی وزارتخانه و شرکت ها را نیز ضروری دانست.

واعظی گفت: همچنین به درخواست نماینده مردم تویسرکان و نظر به اینکه تعدادی از شهرستان های استان از نسل سوم همراه اول برخوردار هستند ضروری به نظر می رسد که تویسرکان نیز تا پایان سال 94 از خدمات این حوزه بهره مند شود.


وعده های وزیر ارتباطات و فناوری در استان

فارس - وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای طرح جابه‌جایی شماره‌های تلفن بین اپراتورها «ترابرد‌پذیری» در نیمه سال آینده از تلاش برای ساخت ماهواره ملی تا 10 سال آینده خبر داد.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آن جا که همواره مطالبات مردم رو به افزایش است ما نباید متوقف شویم بلکه باید برای توسعه بیشتر همت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوزهای زائد را سبب سردرگمی مردم به ویژه برای افراد علاقه‌مند به تجارت دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون دو جلسه به همین منظور در دولت برگزار شده است.

وی به تلاش تولید ماهواره کامل تا 10 سال آینده اشاره کرد و افزود: برخی از کارهای ماهواره لازم برای این ماهواره انجام شده که نتیجه برای متخصصان ما مطلوب ارزیابی شد.

واعظی با اشاره به حمایت دولت و مجلس در بحث بودجه در خصوص پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی از پروژه‌ها به نتیجه رسیده، برخی هم در هفته دولت به کار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی تأمین نیاز اینترنت امن برای مراکز عمومی در همه کشور را داریم اظهار کرد: برای تأمین پهنای باند اینترنت در کل استان همدان نیز هیچ مشکلی نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح جابه‌جایی شماره‌های تلفن بین اپراتورها «ترابرد‌پذیری» در نیمه سال آینده خبر داد و یادآور شد: اواخر سال گذشته مطالعات انجام و به مناقصه گذاشته شده که برای این امر باید تا پایان سال جاری وزارت ارتباطات، اپراتورها و مخابرات در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.


گمرک همدان به گمرکات تخصصی ترخیص خودرو در کشور پیوست

فارس - مدیرکل گمرک استان همدان گفت: امکان ترخیص خودرو از گمرک همدان فراهم و مجوز صادرات کالاهایی چون پسته، چرم، پوست و سالامبور نیز اخذ شده است.

جمال خشوعی با بیان اینکه امکان ترخیص خودرو از گمرک همدان وعده روز تودیع و معارفه مدیرکل گمرک استان بود، اظهار کرد: امکان ترخیص خودروهای با ظرفیت حداکثر 2500 از 24 تیرماه سال جاری از گمرک همدان با حمایت‌های مسئولان ارشد استان و نمایندگان مجلس میسر شد.

وی با بیان اینکه گمرک همدان به مجموعه گمرکات تخصصی ترخیص خودرو در کشور پیوست، افزود: متقاضی واردات خودرو در استان همدان وجود دارد و از این پس می‌توانند از داخل استان اقدام به ترخیص کنند و درآمد مناسبی نیز برای دولت به دست آید.

مدیرکل گمرک استان همدان با تأکید بر اینکه مکان مورد نیاز برای ترخیص خودرو در گمرک همدان نیز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، خودرو بدون پیاده‌شدن از تریلی و ظرف 6 ساعت از گمرک همدان ترخیص خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت کشاورزی در استان همدان امکان ترخیص بذر و نهال نیز از گمرک همدان مهیا شد، ادامه داد: با توجه به ضرورت ارتقای کشاورزی استان و تغییر الگوی کشت، امکان واردکردن بذر و نهال را از گمرک استان برای فعالان عرصه کشاورزی مهیا کردیم.

خشوعی با اشاره به اینکه مجوز صادرات پسته نیز از گمرک همدان اخذ شد، خاطرنشان کرد: از آنجا که صادرات از اصول مهم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و تأکیدات دولت است، مجوز صادرات پوست، چرم، سالامبور و فرش دستباف که برای مدتی از همدان گرفته شده بود، اخذ شد.


نماز جمعه مانور قدرت و اقتدار

ایسنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: نماز جمعه تنها جنبه عبادی ندارد بلکه از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر فرد و جامعه تاثیر مثبت دارد.

آیت‌اله "غیاث‌الدین طه‌محمدی" در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر همدان، در خصوص خودشناسی اظهار کرد: هر ثروت و کالایی به اندازه ارزشش دشمن دارد به عنوان مثال در پیرامون خود می‌بینیم که طلافروشی‌ها بیشتر مورد تهاجم و سرقت قرار می‌گیرند چراکه ارزش طلا در جامعه ما بسیار است.

وی افزود: انسان هم در عالم هستی به عنوان پرقیمت‌ترین گوهر شناخته شده پس باید ارزش خود را بشناسد و با گناهان بیهوده و کوچک موجب نابودی خود نشود.

وی با اشاره به نفس اماره تصریح کرد: انسان باید خود را آسیب‌شناسی کرده و آفت‌های نفس اماره را از خود دور کند. تزکیه قلب مجاهدت می‌خواهد و پرخوابی، پرخوری، جهل، تکبر و دروغ همگی از جمله گناهانی هستند که باعث عدم بیداری قلب انسان می‌شوند.

به گفته طه‌محمدی نگهداری عمل صالح هزار برابر دشواتر از انجام آن عمل است به طوریکه ممکن است فردی دچار انحراف شود و یک عمر عبادت خود را برباد دهد به عنوان مثال یک گناه، شهادت دروغ و یک نگاه هوس‌آلود سال‌ها عبادت را از بین می‌برد اما ارزش انسان بالاتر از آن است که با این انحرافات از میان برود.

وی در ادامه برگزاری نماز جمعه را مانور قدرت و اقتدار دانست و گفت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته در نماز جمعه بمب‌گذاریهایی اتفاق افتاد اما همچنان خوب اداره می‌شود و حضور مردم هم نه تنها کم نشده بلکه پرشکوه‌تر شده است.


باغات تویسرکان وخسارت 90 درصدی سرمازدگی

فارس - نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمد مردم تویسرکان مبتنی بر کشاورزی است، گفت: 90 درصد محصول کشاورزی تویسرکان اردیبهشت ماه سال جاری بر اثر سرما خسارت دیده است.

محمد‌مهدی مفتح در جلسه شورای اداری تویسرکان به بررسی مشکلات ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مرتضی براری معاون وزیر در تویسرکان اشاره کرد و تبدیل کابل زمینی به هوایی، سیستم wwl، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی روستاها، ورود نسل موبایل، رفع مشکلات ICT را برخی از مشکلات و مسائل عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد مردم تویسرکان مبتنی بر کشاورزی است، ابراز کرد: 90 درصد محصول کشاورزی تویسرکان اردیبهشت ماه سال جاری بر اثر سرما خسارت دیده است.

مفتح با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در تویسرکان نسبت به استان افزود: متأسفانه تویسرکان در بحث اشتغال در شرایط مطلوبی قرار ندارد و رفع این مشکل نیازمند نگاه جدی مسئولان به این مهم است.

وی با اشاره به نیاز جدی بخش خصوصی در عرصه گفت: باید برای سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال بخش خصوصی ایجاد انگیزه کرد.

محمدناصر نیکبخت با تبریک توفیق دولت تدبیر و امید در مسئله هسته‌ای، ایران اسلامی را قدرت منطقه‌ای دانست و گفت: این امر با حمایت و پشتیبانی مردم، هدایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت ممکن شد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار