استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: خود من از جمله ی عشایرم و به زندگی ایلی و عشیره ای افتخار می کنم.
کد خبر: ۶۵۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 25 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در همایش وحدت اقوام و عشایر استان ایلام گفت: در ایران زمانی 75درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می دادند و  سبک غالب زندگی در کشور عشایری  بود.

وی با اشاره به یکجانشینی  عشایر در روستاها و شهرها در طول تاریخ افزود: در دوره ای که زندگی عشایری در کشور غالب بود ما به واردات و سیستم های پیچیده ی اقتصادی نیازی نداشتیم.

وی افزود:در آن دوران عشایر تولیدکنندگان اصلی کشور بودند و تمام مایحتاج کشور از طریق عشایر تأمین می شد.

سلیمانی دشتکی افزود: هرچند عشایر قطب اصلی تولید در زمینه های دامپروری و کشاورزی هستند اما امروزه با دست درازی به مراتع از سوی عشایر و کشاورزان چهره و کاربری مراتع تغییر کرده است.

وی ادامه داد:عشایر باید به سمت کشاورزی نوین بروند که استفاده از بذور زراعی و دام های اصلاح نژاد شده باعث افزایش کیفی و کمی محصولات دامداران می شود و افزایش درآمد آنها را در پی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان به نقش عشایر در دفاع از نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: عشایر کشور در تمام صحنه ها حامی و مدافع جمهوری اسلامی بوده اند و در طول 8 سال دفاع مقدس جزو اولین نیروهایی بودند که از کشور دفاع کردند و در همین استان ایلام اولین حماسه تاریخی کشور را ایلات و عشایر برای فتح میمک انجام دادند.

وی به تغییرات جامعه از جمله تغییرات فرهنگی اشاره کرد و افزود: برخی از آیین ها و رسوم عشایری در حال حاضر جایی در جامعه کنونی ندارد و ما باید تلاش کنیم که فرهنگ ها و رسوم مثبت و متعالی را در بین عشایر گسترش دهیم به عنوان مثال همین تأثیر و نقش ریش سفیدان و بزرگان در بحث رفع اختلافات و یا همیاری مردم عشایر در مراسم های مختلف است که از جمله فرهنگ های بسیار مثبت در بین عشایر است که باید حمایت و گسترش یابد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به بحث توطئه های دشمنان نظام پرداخت و تصریح کرد: حرکت های بزدلانه چون حادثه تروریستی اهواز نه تنها خللی در عزم و اراده مردم و مسئولان ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث افزایش انسجام و وحدت مردم در برابر دشمنان خود خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار