شهردار لاهیجان
خبرگزاری تسنیم: شهردار لاهیجان گفت: شهرداری در طرح ساحلی لاهیجان دنبال سودآوری نیست.
کد خبر: ۶۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 25 July 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، سعید آگشته عصر امروز در مراسم افتتاح یک طرح ساحلی در لاهیجان، با بیان اینکه مدیریت شهری یک مدیریت گسترده است که حوزه عمل و فعالیت آن صرفاً ارائه خدمات روبنایی نیست، اظهار داشت: شهرداری‌هایی که دارای مدیریت صحیح و گسترده هستند، حوزه عمل خود را گسترش می‌دهند و از تمامی امکاناتی که قانون در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که باید مدل اقتصادی برای یک طرح تنظیم شود تا یک مجموعه خدماتی تبدیل به مرکزی سودآور شود و این پس از آماده کردن زیرساخت‌ها و ایجاد فضای سرمایه‌گذاری مهیا می‌شود، افزود: هر اقدامی که بخواهیم انجام دهیم، باید بخش خصوصی وارد شود و بخش خصوصی هم تنها انگیزه ورودش صرفه اقتصادی است.
آگشته گفت: تیم مدیریت شهری لاهیجان با این نگاه و برنامه آغاز به‌کار کرد که بتواند به تمامی نقاطی که امکان ارائه خدمات وجود دارد، خدمات‌رسانی کند و به جای اینکه یک محور خاص را مورد توجه قرار دهد، خدمات خود را معطوف به نقاطی از شهر کند که ارائه خدمات در آن حوزه‌ها سال‌های متمادی آن‌گونه که باید صورت نگرفته است.
شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه یکی از انتقاداتی که مطرح می‌شود این‌است که طرح سالم‌سازی دریای سحرخیز محله توجیه اقتصادی ندارد افزود: سئوال ما از منتقدان این است که مگر شهرداری باید دنبال صرفه اقتصادی باشد؟ مگر احداث پارک‌ و فرهنگ‌سرا برای شهرداری صرفه اقتصادی دارد که طرح ساحلی صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری لاهیجان تمام نقاطی را که در آن امکان ارائه خدمات وجود دارد پوشش می‌دهد، افزود: محله یوسف آباد به لحاظ ارائه خدمات عمرانی تکمیل شده و تفکرمان این است که به هسته‌های متعدد شهری بپردازیم تا پس ازپایان پروژه‌ها شهروندان متوجه شوند پازل شهر تکمیل شده است.
آگشته با اشاره به این‌که پروژه‌های عمرانی محلات حاجی‌آباد و کوه بیجار که شامل مجموعه‌ای از پروژه‌ها است تا پایان امسال به پایان می‌رسد افزود: در روزهای آینده شاهد پایان کارهای عمرانی و زیرساختی محله یوسف‌آباد لاهیجان خواهیم بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار