معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت:‌ بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 30 September 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نقیب اظهار داشت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سابقه‌ای 30 ساله در جامعه علمی کشور دارد.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: وزارت علوم در سال 67 مجوز دانشگاه علوم و معارف قرآن را با مرکزیت قم صادر کرد و بر اساس این مجوز دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم می‌تواند در داخل و خارج از کشور دانشکده داشته باشد.

نقیب ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از اعطای مجوز دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم این دانشگاه به صورت یک دانشکده فعالیت‌ کرده که باید اساس‌نامه آن را تغیر می‌دادیم که پس از چند سال تلاش و بررسی‌های لازم این اساس‌نامه در 25 شهریور سال جاری توسط رئیس‌جمهور امضا و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه 16 دانشکده زیر نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم فعالیت می‌کنند ابراز کرد: تعداد دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 22 عدد بود که به دلیل کمبود بودجه و عدم توانایی حمایت مالی 6 دانشکده در دانشکده‌های دیگر ادغام شدند.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه بیش از 5 هزار دانشجو در دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: 80 نفر نیز به‌عنوان هیئت‌علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند که همه آن‌ها نیز در حال دانشیاری هستند.

وی به ارائه آمار پذیرش سال جاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پرداخت و گفت: امسال بیش از هزار و پنجاه نفر در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پذیرش‌شده‌اند و این امر با توجه به کاهش آمار دانشجویان در سال‌های گذشته نشان‌دهنده عملکرد مناسب دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و استقبال مردم به پذیرش در این دانشگاه است.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در دانشگاه اخذ مجوز ارائه منابع دروس در فضای مجازی است و حدود 15 درس برای استفاده در فضای مجازی آماده‌شده است.

نقیب خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای اخذ مجوز ایجاد سه رشته فقه و مبانی حقوق با گرایش وقف، اقتصاد قرآن با گرایش وقف و مدیریت اماکن متبرکه در مقطع کارشناسی هستیم.

وی افزود: سعی کرده‌ایم تا همواره سطح آموزش و تراز علمی دانشگاه را ارتقا دهیم و در این راستا دوره‌های مختلفی برای اعضای هیئت‌های علمی برگزار کرده و گروه‌های آموزشی را در دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تشکیل داده‌ایم.

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه در سال گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رتبه برتر المپیاد علمی کشور را کسب کردند، گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ظرفیت‌های فرهنگی زیادی دارد و این امر سبب شده تا دانشجویان انگیزه بیشتری برای تحصیل داشته باشند.

وی با اشاره به فارغ‌التحصیلی بیش از 4 هزار بانوی خانه‌دار از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شاغل هستند و برای علم‌‌آموزی و کسب معارف قرآن کریم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار