امپریالیسم زبانی جان و دل جوانان ما را نشانه رفته است!
در دنیای امروز در عصر ارتباطات، دانستن زبان‌های خارجی یک ضرورت محسوب می‌شود و کسی که به یک(یا چند) زبان دیگر، غیر از زبان مادری خود مسلط باشد مثل این است که دو یا چند شخصیت داشته باشد و در چند حوزه می‌تواند فعالیت اثربخش انجام دهد.
کد خبر: ۶۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 26 July 2015
سید ابراهیم بنی هاشمی، معاون آموزش و مسئول دپارتمان زبان خارجه موسسه فرهنگی آفاق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک خراسان رضوی اظهار تاسف کرد: دو مشکل عمده در سر راه زبان آموزان عزیز ما وجود دارد. اولأ جو فرهنگی غالب در اکثر موسساتی که به آموزش زبان همت گمارده اند؛ متمایل به فرهنگ غرب است و اکثر مدرسین در این آموزشگاه ها نسبت به امور دینی بی‌تفاوت یا کم تفاوت و در برخی موارد حتی عملکرد ایشان ضد دین هم می‌باشد.

دوم اینکه محتوای دروس آموزشی نیز (که عمدتأ در انگلستان و آمریکا تدوین می گردد) بر محور ترویج فرهنگ منحط غربی (دوستی دختر و پسر، رقص، موسیقی‌های غربی، پوشیدن لباسهای جلف و نامناسب و ...) پایه ریزی شده که بعد از مدت زمان کوتاهی شاهد تأثیرات ناخودآگاه این فرهنگ مبتذل بر ظاهر و باطن فرزندان عزیز این مملکت اسلامی هستیم. و این چیزی نیست جز « امپریالیسم زبانی » ، که دولتهای غربی از طریق آموزش زبانهای خارجی تلاش مجدانه‌ای در القاء بی سروصدای فرهنگ منحط خود به جان و دل دختر و پسر این مرز و بوم دارند.

وی افزود: اما ما معتقدیم آموزش زبان انگلیسی با استفاده از مفاهیم قرآنی و مبانی اسلامی، وسیله بسیار موثر و کارساز در جهت تبلیغ و گسترش فرهنگ اسلامی در بین جوانان جوامع مختلف دنیا می باشد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در موسسه فرهنگی قرآنی آفاق نسیم وحی با بهره گیری از اساتید متخصص و متعهد حوزه و دانشگاه و مسلط به زبان انگلیسی، نسبت به برگزاری کلاسهای « آموزش زبان انگلیسی به سبک اسلامی » در محیطی سالم، اقدام کنیم.

معاون آموزش و مسئول دپارتمان زبان خارجه موسسه فرهنگی آفاق مشهد مزایای این طرح را این چنین برشمرد:

1- بهره گیری از متون آموزشی سالم مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی برگرفته از سایتهای بین المللی آموزش زبان و کتب مرجع و معتبر آموزش زبان.

2- آشنا شدن فراگیران با مکالمات رایج و محاوره ای زبان انگلیسی در طول دوره، در کنار یادگیری صدها اصطلاح روزمره و پرکاربرد انگلیسی.

3- توانایی کامل فراگیران در صحبت به زبان انگلیسی در پایان دوره Upper Intermediate

4- آموزش کامل و جامع گرامر انگلیسی در طی دوره

5- بهره گیری از فیلمهای مناسب و سالم به زبان انگلیسی در سر کلاس جهت تقویت مهارت شنیداری فراگیران

6- توانمندسازی فراگیران در بحث و گفتگو با مردم کشورهای جهان به زبان انگلیسی در صورت سفر به خارج از کشور، از طریق اجرای Free Discussion پیرامون مباحث اسلامی در کلاس

7- امکان شرکت در دوره تخصصی "مفاهیم اسلامی به زبان انگلیسی" برای افرادی که در پایان دوره، معدل حد نصاب را کسب کنند.

8- آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد اخبار انگلیسی از طریق کتب و فیلمهای آموزشی مربوطه، جهت توانمندسازی فراگیران در دیدن شبکه های خبری انگلیسی مانند PressTV و ....

ویژگی های دوره‌ها  عبارتند از :

1. این دوره از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته به صورت ترمی (هر ترم 3 ماه) برگزار می شود.

2. دوره مکالمه سطح Starter ویژه فراگیران 15 سال به بالا شامل 2 ترم می باشد.

3. دوره مکالمه سطح Elementary ویژه فراگیران 15 سال به بالا شامل 2 ترم می باشد.

4. دوره مکالمه سطح Intermediate ویژه فراگیران 15 سال به بالا شامل 2 ترم می باشد.

5. دوره مکالمه سطح Upper Intermediate ویژه فراگیران 15 سال به بالا شامل 2 ترم می باشد.

6. دوره مکالمه سطح Advanced ویژه دانشجویان در سه دوره FCE, CAE, CPE که هر کدام 5 ترم به طول خواهد انجامید.

7. پس از پایان دوره مکالمه، دانش آموزان علاقمند وارد دوره "آشنایی با مباحث اسلامی به زبان انگلیسی" خواهند شد که 3 ترم به طول خواهد انجامید.

8. متقاضیان پس از آزمون شفاهی و تعیین سطح، مجاز به شرکت در این کلاسها می باشند.

9. در پایان دوره به افرادی که موفق به کسب امتیازات لازم شده اند؛ گواهینامه رسمی و معتبر توسط موسسه اعطا می گردد.

لازم به ذکر است موسسه فرهنگی آفاق در مسجد حوض لقمان میدان شهدای مشهد واقع شده و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این دوره‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های 05132220400 و 09151063507 تماس بگیرید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار