کد خبر: ۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰ 21 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از مهر، حمید کاظمی کیا در جریان دیدار با فرماندار خوی برای بررسی مشکلات برق منطقه، از در دست اقدام بودن ۳ طرح زیربنایی در حوزه توزیع برق آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در این راستا از ابتدای سالجاری تا کنون ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این طرحها برای تکمیل زیرساختهای انتقال برق در استان اجرایی می شوند، اظهار داشت: پایداری ولتاژ شبکه در استان از مهمترین اهداف اجرای این طرحها در استان بوده که از مهم ترین آنها می توان به اجرای طرح خط انتقال ۴۰۰ کیلو ولت برق خوی به ارومیه اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی پیشرفت فیزیکی طرح خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت برق خوی به ارومیه هم اکنون ۷۰ درصد است، ادامه داد: در حال حاضر ولتاژ برق استان ۲۳۰ کیلوولت بوده که با بهره برداری از این طرح این میزان به ۴۰۰ کیلو ولت افزایش می یابد.

کاظمی کیا در ادامه از در دست اجرا بودن طرح ۲۳۰ کیلو ولتی دریاچه ارومیه خبر داد و عنوان کرد: پیگیری اعتبارات لازم برای تامین هزینه های جاری بهره برداری و اصلاح و ساماندهی شبکه ها و ایمنی هم اکنون از جمله اولویتهای این شرکت محسوب می شود.

ایشان همچنین یادآور شد: هم اکنون ۳ اکیپ خط گرم در شهرهای مهاباد، میاندوآب و ارومیه فعال بوده که در سال ۹۴ اکیپ های خط گرم در سه نقطه دیگر در مرکز، شمال و جنوب استان ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون ۱۷ هزار کیلومتر پست با طول خطوط ۲۵ هزار کیلومتر خطوط توزیع در سطح استان وجود داشته که ۱۲ هزار و ۱۵۷ کیلومترآن ۲۰ کيلوولت فشار متوسط و ۱۱ هزار و ۳۱۳ کیلومتر نیز ۴۰۰ ولت فشار ضعیف تشکیل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار