سرپرست شهرداری مرودشت گفت:مشکلات مالی و انباشته شدن بدهی ها، شهرداری را با بحران مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۷۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 24 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حسن مهرابی، چهارشنبه در همایش شورای سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در شیراز افزود: دامنه برخی از این مشکلات تا به آنجاست که برخی شهرداری های استان تا آستانه ورشکستگی نیز پیش رفتند.
وی ادامه داد: عدم برنامه ریزی مناسب و مستمر شهرداری ها در حوزه درآمدزایی، اداره سنتی شهرداری ها، اتکا به درآمدهای مقطعی و کاهش کمک های دولتی زمینه ساز مواجه شهرداری ها با این مشکلات شده است تا انجا که برخی شهرداری ها حتی در پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل خود نیز مانده اند.
او اظهار داشت: به رغم اهمیت موضوع، شهرداری ها در بحث درآمدزایی عملکرد مطلوبی نداشته اند و این در حالی است که ضرورت دارد که شهرداری ها با برنامه هدفمند به سمت درآمد پایدار حرکت کنند تا دچار مشکل نشوند.
مهرابی بیان کرد: امروز اکثر پیمانکاران با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی شهرداری ها و بدهی سنگین شهرداری ها به آنها و همچنین بی ثباتی بازار، رغبت و تمایل چندانی برای انجام کارهای شهرداری ها ندارند.
سرپرست شهرداری مرودشت گفت: در چنین شرایطی، بهترین راهکار برای خروج از این مشکلات بعد از درآمد پایدار، تقویت سازمان همیاری شهرداری ها است.
مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار