آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد:
امام جمعه موقت قم با اشاره به وضعیت کمبود آب و استخراج بی رویه آب ها و تاثیرات مخرب آن بر تشدید نرخ فرونشست زمین، کشت گونه‌هایی که آب زیادی مصرف می کنند را غیر ضروری دانست و بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 25 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله هاشم حسینی بوشهری، در دیدار رییس و اعضای سازمان نقشه برداری کل کشور در قم عنوان کرد: تولید گونه‌هایی که آب زیادی مصرف می کنند و در واقع هزینه تولید آنها برای کشور زیان بار است، چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات، ضروری و منطقی نیست.

دبیر شورای عالی حوزه افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا با ایجاد بستری مناسب برای جایگزینی شغلی این دسته از کشاورزان، جلوی مصرف بی رویه آب گرفته شود؛ گاهی اوقات هزینه‌ی واردات برخی اقلام کم تر از هزینه‌ی تولید آن است و اشکالی ندارد که چنین اقلامی را وارد کنیم تا منابع آب کشور حفظ شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم بهینه سازی نحوه‌ی استفاده‌ی آب توسط کشاورزان تصریح کرد: می شود در زمینه‌ی اقلام کشاورزی ضروری تر، از روش‌های نوین در زمینه ی آبیاری استفاده کرد تا با بهینه سازی مصرف آب، جلوی آسیب‌های ناشی از برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی گرفته شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار